Saab 9000: класика на деня


17
юни
2019

Saab 9000 въодушевява с типичните за Saab добродетели, но не е толкова нетипичен, колкото своите събратя. За него качеството е от голямо значение

Съвместим с масовия вкус, но не и развален от GM: ако искате своя Saab такъв, то трябва да хвърлите око на 9000. Полубратът на Lancia Thema, Alfa 164 и Fiat Croma се представя убедително с добродетелите на марката, без да ни изнервя с някои странности.

Животът със Saab без турбо е възможен, но безсмислен. 4-цилиндровите двигатели биват „успокоявани“ от балансиращи валове. Така въпреки турбо-тягата, това води до доста комфортно усещане при пътуване, с приятно тиха атмосфера за пасажерите.  Моделът Aero (224 к.с.) комбинира необуздана мощ със страхотно оборудване и внушителни седалки с кожена тапицерия, които придават усещане за дълготрайно качество. Бордовият компютър и мониторът функционират безупречно и след много години употреба. Под топмоделът е позициониран 9000 CSE, а през 1995 г. се появява и  CDE. Традиционалистите обвиняват Saab 9000 в концептуалното му роднинство с италианските модели. Но благодарение на детайли като напречно разположените двигатели, пасажерите се радват на много място във вътрешното пространство на Saab. 

Ентусиастите трябва сами да решат, дали ще колекционират или карат модела. При ранните екземпляри на Saab 9000 защитата срещу корозия не е на ниво. Тези автомобили не са много подходящи за всекидневна употреба, а по-скоро за малка разходка през уикенда. По-късните екземпляри са по-зрели и екстремно надеждни. Те се справят с ежедневието майсторски и до днес. При подобаваща поддръжка турбодвигателите могат спокойно да изминат и 300 000 километра. Могат да се открият и за малко пари. Единствено не трябва да забравяте, че ако нещо се развали, става скъпо. Цените на резервните части са традиционно високи.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >