2021
Проверка на състоянието на Saab 9000 като употребяван автомобил!
Освен функционален и семпъл, луксозен отвътре с практичен талант – в сравнение със Saab 900 по-големият 9000 се предлага на доста по-ниски цени.
Той не е екстровертен тип като своя по-малък брат. Не, Saab 9000 (1985-1998) се среща много по-рядко от своя по-малък брат 900. Под семплата каросерия на 9000 CS се крият истински добродетели на Saab. Освен това моделът се числи към най-издръжливите представители на своя клас. Saab 9000 не е скъп: можете да го намерите и за под 1000 лв., а добре запазените Aero достигат и до 20 000 лв.
Пасажерите на 9000 седят на също толкова удобно тапицирани седалки като тези в 900, но благодарение на напречно разположения двигател разполагат с повече място. За заклетите фенове на Saab предпочитанието е за Turbo – буксуващите предни колела и свистенето на турбината ги въодушевяват, докато „шведският експрес“ се устремява напред. Погледнато делото атмосферният агрегат 2.3 – 16 със 147 к.с. предлага най-добрия компромис: двигателят е икономичен, а благодарение на балансиращите си валове работи спокойно и предлага достатъчен максимален въртящ момент без турбина.
3-литровият V6 мотор на събрата по концерн (в миналото) Opel не се приема много добре от феновете – причината е, че според тях е, че GMV6 няма работа в Saab. Ако не робувате на тези предразсъдъци, ще получите як V6, който звучи малко като Alfa и притежава мускули още в долния диапазон на оборотомера. Малко бавно превключващата 4-степенна автоматична предавателна кутия на ZF придава на скандинавския автомобила спокоен характер.
От 1990 г. защитата срещу корозия е подобрена.
Тук става дума за автомобил, произвеждан между 1985 и 1998 г. – тоест в най-добрия случай 23-годишен. Благодарение на солидната си изработка Saab 9000 се представя добре и днес. Застрашени от ръждата са екземплярите от 80-те години, след това Saab запечатват всичко много добре. Потенциалните места на корозия: всички места по дъното за повдигане на автомобила, калниците, ръбовете на вратите и рамката на предното стъкло. Карането на пълна газ при незагрят автомобил и рязкото оставяне на загретия агрегат водят до повреди на турбините на 4-цилиндровите двигатели.
Снабдяването с резервни части вече не е безупречно. Има обаче специализирани фирми, които могат да ви помогнат – например Skandix. Оттам казват: „При оригиналните части на Saab е трудно да се даде актуална информация за наличността. Части, които сте гледали тази седмица, вече са изкупени през следващата.“ Предлагат се и алтернативи, така че няма основание за паника. Най-важните износващи се части се доставят безпроблемно.