2017
Спасител или унищожител? Да, наистина е трудно да се каже. Когато през 1990 година General Motors (GM) пое кормилото на Saab, бъдещето на шведската марка бе осигурено – поне на първо време. Но с цената на унифицирането с другите модели на GM. А 900 бе първият GM-Saab модел. Той бе представен през 1993 година и за ужас на феновете на Saab бе базиран на техниката на Opel. След т.нар. New Generation модел с 5 врати бяха представени и купе с 3 врати, и кабриолет, произвеждан във Финландия от Valmet.
Клиновидна форма, хечбек, дълга предна част – формата си беше на Saab, но качеството на ранните модели 900 II бе на ниско ниво: тънка ламарина, скърцане, слабо предно окачване, съединител с жило вместо хидравлика – Saab бе спасен, но автомобилът не бе качествен. „Най-сериозните детски болести бяха отстранени едва през 1995/1996 година“, казва Ерик Бленде, специалист на тема Saab от Карбен до Франкфурт на Майн. „По-късните модели са много по-добри .“ Оборудван и те с два балансиращи вала четирицилиндрови мотори Saab се предлагат като атмосферни двигатели с работен обем 2,0 и 2,3 литра (133, респ. 130 или 150 к.с. ), както и като 2-литров турбомотор със 185 к.с.
ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА МОДЕЛА В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА
Солидният 2,5-литров V6 със 170 к.с. на Opel бе произведен в много малък тираж. И докато V6 е оборудван с ангренажен ремък , то 4-цилиндровите мотори са с вериги. „Тяхната смяна се налага едва при много висок пробег, но тези двигатели изискват редовна смяна на маслото. “ Случват се и повреди на турбокомпресорите, но са рядкост. Освен 5-степенна механична скоростна кутия и 4-степенна автоматична трансмисия Saab предлагаше и (непопулярната) Sensonic (полуавтоматична трансмисия с електрохидравличен съединител, само при турбодвигателите). Следващият модел се наричаше 9-3: той се появи през 1998 година и бе наследник на 900 II с 1200 модернизирани детайла.