Saab 9-3 1.8t Cabrio: кабриолет за познавачи

Индивидуални, иновативни, интелигентни. Такива бяха автомобилите Saab, преди през 2011 година собственикът General Motors да дръпне шалтера. Особено хубав и изгоден шведски модел е Saab 9-3 Cabriolet


25
юли
2017

Годината е 1986. Saab представя първия кабриолет в историята на марката. 900 Cabriolet се превръща в бестселър в САЩ, в началото за тази кола се чака по три години. Автомобилът, наричан от феновете, „Saabrio“, се превръща в легенда още докато се произвежда. За съжаление след него успехите намаляват. През 1989 година марката се поема от Gеnеrаl Motors, гениалността на Saab се заменя от скъперничеството на GM. 9-3 от второто поколение (2002-2009) е построен на платформата на Opel Vectra С. Освен хечбек-лимузината и SportCombi през 2003 година от Saab пускат на пазара и четириместен кабриолет на базата на 9-3.

Подхожда на автомобила: типичният за Saab дизайн на кокпита. Но евтините пластмаси и тракането ни дразнят

Производството е изместено от Финландия към Австрия, като Magna Steyr в Грац произвежда кабриолета до края на марката през 2011 година. Най силно впечатление прави качеството на гюрука: многослойният текстилен покрив се отваря и затваря перфектно, достатъчно е натискане на бутон. Когато гюрукът е затворен, ще ви е трудно да повярвате, че се возите в кабриолет – толкова е тихо в интериора. Двулитровият турбодвигател със 150 к.с. подхожда на уютния характер на автомобила. Той работи спокойно и е достатъчно пъргав. 1,9 -литровият турбодизел на Fiat, който се монтира и на Alfa Romeo и Opel, също развива 150 к.с., но разполага с много по-висок въртящ момент при ниски обороти.

Не е толкова спортен, колкото изглежда: „Saabrio“ недозавива, мощността „дърпа“ волана при ускорение в завой. ESP е серийно

Обаче всепроникващото дизелово чукане не подхожда на разпускащия характер на открития автомобил. Същото важи и за V6 турбобензиновия мотор с 280 к.с.: предното задвижване не може да се справи с мощността, обаче двойно задвижване се предлага само за комбито и лимузината. Поради това най-добрият избор са четирицилиндровите турбобензинови двигатели с мощност от 150 до 240 к.с.. Резервните части не са никакъв проблем благодарение на дружеството Saab Parts както и специалистите от www.skandix.de или www.saabersatzteile.de.

ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА МОДЕЛА В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >