S-клас Cabrio: V12 без покрив

Mercedes AMG поставя 12 цилиндъра на S-клас Cabrio. Луксозният модел ще се появи като S 65 през май 2016 г. със 630 к.с. и 1000 Нм

1412
2015

Mercedes AMG ще покаже на изложението в Детройт (11-24 януари) S 65 Cabriolet. 12-цилиндровият агрегат с 630 к.с. е новата топмоторизация на открития S-клас. Така от май следващата година V12-моторът с два турбокомпресора ще се поставя на всички варианти на модела (лимузина, Coupe и Cabrio), както и на SL и на G-клас. При шест литра работен обем моторът доставя 630 к.с. и максимален въртящ момент 1000 Нм. Обявените на скоростомера 360 км/ч обаче са леко преувеличени за S 65. Който си поръча AMG Driver’s Package, ще може да вдигне максимум 300 км/ч.

6-литровият 12-цилиндров мотор с 630 к.с. е новата топмоторизация на открития S-клас

6-литровият 12-цилиндров мотор с 630 к.с. е новата топмоторизация на открития S-клас

V12 Biturbo е символ на престиж

Тежащият над 2 тона кабриолет ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,1 сек. Само 17 секунди отнема сгъването на покрива, който е текстилен и може да бъде поръчван в четири цвята (бежов, тъмносин, тъмночервен и черен). Визуално топверсията се отличава от „цивилните“ си събратя с повечето хромирани елементи. Eксклузивно за S 65 има 20-цолови джанти с 16 спици. От април 2016 г. новият Mercedes AMG S 65 Cabriolet ще може да бъде поръчван от клиентите. Очакваме цената да бъде около 520 000 лева. S-клас Cabrio e първият открит 4-местен луксозен лайнер на марката от 44 години насам. Визуално кабриолетът прилича на S-клас Coupe, с който си поделя около 60 процента от компонентите. Отстрани двата модела изглеждат почти еднакво.

Задната част е предимно от алуминий

Интересни новости има в задната част – при това не толкова по отношение на дизайна, въпреки че големите LED-светлини, дългият хромиран елемент, бронята със загатнат дифузьор и двете бленди на „ауспусите“ са много красиви. Емблемата звезда е дръжка за отваряне на капака и същевременно скрива камерата за движение назад. По-интересно обаче е под ламарините – тъй като задната част за кабриолета е проектирана изцяло наново. Тя е направена от алуминий, което намалява теглото – по данни на Mercedes голата каросерия при открития S-клас тежи точно толкова, колкото и при актуалното Coupe.

За увеличаване якостта на каросерията допринасят многобройни усилващи елементи в пода и стената зад задните седалки. Тази стена е направена от магнезий с алуминиеви профили и е свързана с два ляти алуминиеви детайла към страничната стена. В стената се намират дъгите срещу преобръщане, които излизат с помощта на пиропатрони, както и отворът за дълги товари.

Новата задна част е направена от алуминий. Покривът се скрива в багажника.

Новата задна част е направена от алуминий. Покривът се скрива в багажника.

Open Air Lounge с усещане за яхта

Интериорът! Той е толкова благородно обзаведен и при свален покрив трябва да напомня на „Open Air Lounge с усещане за яхта“. Според Mercedes S-клас Cabrio бил „най-комфортният кабриолет на света“. За оптимална защита срещу вятъра германците предлагат системата Aircap, която се състои от подвижен ламел срещу вятъра с мрежа, изключително тихи дифузьорни „ребра“ в рамката на предното стъкло и от ветробран. Познатият от други модели Airscarf (б.пр. „въздушен шал“) осигурява топъл въздух за вратовете на шофьора и пътника до него. Който иска още повече топлина, може да поръча опционалния пакет с подгряване на подлакътниците, седалките и волана.

За първи път: Mercedes-AMG S-клас Cabrio

Всичко останало – двигатели, асистиращи системи – кабриото наследява от купето. Топмоделът от „топлес“ семейството ще бъде AMG-версията S 65, която е тотална новост в историята на тунинг ателието. Освен развиващия 630 к.с. S 65 ще има и S 63 Cabriolet, който генерира 585 к.с. от 5,5-литров V8-двигател с два турбокомпресора. За да направят машината истински бърза, хората от AMG намаляват теглото й, като използват специален литиево-йонен акумулатор, олекотени джанти и композитни спирачки. Ауспухова система с клапи гарантира върховен звук.

Иновативните системи за защита от вятъра и за затопляне осигуряват върхов за кабриолет комфорт

Иновативните системи за защита от вятъра и за затопляне осигуряват върхов за кабриолет комфорт

Технически данни Mercedes-AMG S 63 4Matic Cabriolet: Мотор: V8 Biturbo • Работен обем: 5461 куб.см • Макс. мощност: 585 к.с. при 5500 об/мин • Макс. въртящ момент: 900 Нм при 2250-3750 об/мин • Разход на гориво: 10,4 л/100 км• CO2-емисии: 244 г/км • Тегло: 2110 кг • Относителна мощност: 3,61 кг/к.с.• Ускорение 0-100 км/ч: 3,9 сек • Макс.скорост: 250 км/ч• Д/Ш/В: 5044/1913/1430 мм.

Технически данни Mercedes-AMG S 65 Cabriolet: Мотор: V12 Biturbo • Работен обем: 5980 куб.см • Макс. мощност: 630 к.с. при 4800-5400 об/мин • Макс. въртящ момент: 1000 Нм при 2300-4300 об/мин • Разход на гориво: 12,0 л/100 км •  CO2-емисии: 272 г/км • Тегло: 2255 кг  • Относителна мощност: 3,58 кг/к.с.• Ускорение 0-100 км/ч: 4,1 сек • Макс.скорост: 250 км/ч • Д/Ш/В: 5044/1913/1430 мм.

 

 

 

 

 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин