S-клас остава без V12, S 63 AMG – със зареждане от контакта


10
февр.
2021

Mercedes S-клас от десетилетия е синоним на най-новите технологии и истински лукс. Голямата лимузина обаче може да бъде и много спортна – след като премине през „тренировъчната програма“ на AMG в германския град Афалтербах. И когато тази програма бъде приключенa, „болидът“ вече може да бъде наречен S 63.

В бъдеще S 63 ще бъде най-мощната S-класа, защото Mercedes спира S 65. Така че вече няма да има V12 под капака на AMG-то – а 4-литровият V8 в 63 ще бъде електрифициран. Според слуховете „заветните“ 612 конски сили ще бъдат запазени, като вероятно ще бъдат подпомагани от електромотор с мощност до 150 кВт (204 к.с.). Това би превърнало S 63 в Plug-in хибрид.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА УПОТРЕБЯВАНИ MERCEDES S 63 AMG

Тази стъпка обаче може да бъде твърде радикална за Mercedes. Базираната в Афалтербах компания вече създаде електрифицирана версия на своя универсален двигател при GLS 63 и GLE 63 S. В допълнение към 612-те конски сили от двигателя с вътрешно горене, стартер-генератор (ISG) с 22 к.с. помага за ускорението и превръща V8-агрегата в мек хибрид. Подобно решение с по-голям ISG може да се използва и в S-класата. В допълнение към по-спонтанната реакция при подаване на газ и Boost-функцията, електродвигателят също така помага на Mercedes да отговори на строгите стандарти за емисиите. Независимо дали става въпрос за „меки“ или Plug-in хибриди, следващият S 63 при всички положения ще разполага с електрифицирано задвижване. 4х4 вероятно ще бъде серийно.

Типичен AMG-стил за S-класата

Новата S-класа AMG ще излъчва не само елегантност, но и спортен характер. Раздутите калници, агресивно оформената броня с големи въздухозаборници и специалните джанти ще бъдат част от пакета, създаден в Афалтербах. В интериора AMG сменя класическия волан със спортна версия с акцентирани зони на захват. AUTO BILD очаква новия S 63 най-рано през втората половина на 2021 година.

Още по темата