S-клас на старо: опасност от финансов колапс


4
май
2017

За изключителния комфорт при пътуване допринася и V6-турбодизеловият двигател при S 320 CDI респ. S 350 CDI (235 к.с.). Благодарение на внушителния си въртящ момент от 540 Нм увереното ускорение не намалява и след 200 км/ч. Слабост при потегляне, метално дизелово чукане, висок разход? Нищо подобно! При скорост до 140 км/ч Big Benz се задоволява с под 8 литра/100 километра – майстор на икономиите. По-пестелив е само предлаганият от 2011 година четирицилиндров дизелов вариант S 250 CDI с 204 к.с. Естествено, на най-истинския Benz още по-добре подхожда V8-бензинов двигател: S 450 (340 к.с.) и S 500 (388 к.с., от 2011 година 435 к.с.) предлагат нежно и внушително разгръщане на мощността, но разходът на гориво е минимум 12 л/100 км. Но независимо дали изберете дизелов или бензинов модел: ако за около 40 000 лева купите безупречен екземпляр с перфектна сервизна история и гаранция от търговеца, намалявате рисковете до минимум. Но дори и тази цена е страхотна оферта за този автомобил.

Арматурно табло: примигването, смущенията в картината и тоталните повреди на дисплеи на километража не са рядкост

AIRMATIC: смяната на дефектна пружинна стойка (на снимката) струва над 1000 лева. Проблемите съвсем не са рядкост

Пробно шофиране

Нашият тестов автомобил е 10-годишен S 320 CDI с пробег 207 000 километра. Търговецът Yaqubi Automobile в Хамбург предлага дебелия Benz за 25 500 лева. Като нов автомобилът е струвал 164 940 лева, към базовия модел са добавени екстри за още около 25 000 лева. Въпреки това автомобилът съвсем не е оборудван с „всички екстри за модела”, както го рекламира търговецът. Какво липсва: системата за поддържане на дистанцията Distronic, Keyless Go, климатична инсталация за задната седалка, асистент за нощно виждане, люк на покрива, асистент за затваряне на вратите, стационарна отоплителна печка… Въпреки това автомобилът е оборудван много прилично с Comand, кожена тапицерия и комфортни седалки. Но имаме забележки към състоянието: по капака на багажника, задния десен калник и под лайстните на праговете откриваме първите огнища на ръжда. Липсват бутон за електрическото регулиране на седалката до водача, както и корпусът на вътрешното огледало, електрическото заключване на волана е дефектно, боята по предната дясна врата е повредена.

7G-TRONIC: в редки случаи проблемите при превключване могат да бъдат излекувани с нов софтуер. Нова трансмисия струва около 10 000 лева

Нашето впечатление при шофиране

Комфортът на возене и предлаганото място са ненадминати, трилитровият дизел тегли мощно и тихо. Той перфектно подхожда на царствения автомобил. За съжаление 7G-Tronic реагира мудно и отчасти превключва с тласъци.

Продължете на следващата страница

Още по темата