2025
Тази S-класа от 1990 г. струва по-малко от 10 бона – но пробегът й е доста сериозен! Изгодна сделка ли или бездънна яма се крие зад тази оферта?
Когато стане дума за Mercedes-Benz S-класа, обикновено се сещате за елегантност, комфорт – и високи цени. Ситуацията дори и при серията W 126 не е по-различна. Но както често се случва, изключенията потвърждават правилото – доказва го и този екземпляр от 1990 г.: на пръв поглед S-класата, която в момента може да бъде открита на борсата за употребявани автомобили на AUTO BILD, е обикновена луксозна лимузина.
Но таблото й отчита внушителните 586.554 километра! Естествено, този впечатляващ пробег подсказва, че автомобилът може да има немалко сериозни проблеми в бъдеще – но и крие едно предимство: все пак запазените екземпляри на W 126 500 SE вече струват по 40.000 лева и нагоре. Но за този „убит от каране“ Benz автокъщата иска само 4900 евро (ок. 9800 лева).

С оглед на моторизацията, богатото оборудване (електрически стъкла, люк, регулируеми по височина седалки и т.н.) и високата мощност, офертата изглежда добра.
Но с натрупването на километри расте и рискът от повреди на автомобила. И тъй като S-класата вероятно е изминала въпросните близо 600.000 километра не само в слънчеви дни, но и при неблагоприятни метеорологични условия, проблеми с ръждата вероятно ще има – особено по дъното. На предния ляв калник вече се виждат следи от кафявата чума, а по лявата страна, изглежда, има щети от ПТП. Там не само липсва част от „широката дъска“ на задната врата, оформена от Бруно Сако, но има щети и по шофьорската врата.

Това обаче по никакъв начин не пречи на пътното поведение на Mercedes-а с 252 к.с. Затова ако обичате да се занимавате с ремонти и сърцето ви е отворено за ретро автомобили с атрактивна история, този Benz ще ви допадне. Тъй като дори и на много километри и с някои оптични дефекти, S-класата си остава S-класа.
Единствената стилистична разлика може да бъде открита в интериора: шофьорската седалка Recaro е видимо в добро състояние, но за съжаление не пасва на останалата част от интериора. Но ако най-големият проблем при този автомобил се окаже откриването на друга седалка за водача, новият собственик направо ще е ударил джакпота!