2022
В регистрите на Lorinser те са точно девет – девет безкомпромисни преработки на S-клас, девет униката, които нямат равни на себе си, нито като имидж, нито като потенциал, нито като качество. Преди 20 години един от тях попада и в България. Невероятно, но факт.
Както личи, основната промяна е отпред. Първоначалното впечатление е, че предницата на оригинала просто е заменена с преден капак, калници и броня от CL, но това не е толкова просто, колкото изглежда. Истинската работа при тази перфектна операция всъщност е невидима за окото. За постигането на пълна хармония са доработени всички носещи части като предна греда, конзоли, рамката и стойката на радиаторите. Основно преработен е и предният капак, така че да пасне напълно към силуета на колата.
След прецизна предварителна подготовка, върху “оголената” предница, освен оригиналния капак са поставени двата калника и бронята, които са проектирани и изработени от Lorinser. Стандартните фарове са заменени от ксенонови.
В процеса на цялата операция са подменени общо около 100 компоненти и детайла (включително стойки, тампони и т.н.). Останалата част от външните елементи (задна броня, прагове и антикрила) и обзавеждането на интериора са част от пълния пакет екстри, предлаган от Lorinser за S-класата.
Освен постигането на търсения външен ефект е направена и сериозна доработка на двигателя. На класическия V-8 е монтиран компресор Kleemann, в резултат на което стандартната мощност е увеличена до 506 к.с.! Подобна намеса налага и едно сериозно подобряване на системите за активна и пасивна безопасност. Основната промяна в това отношение е свързана с драстично усилване на спирачната система. Монтиран е и специален километраж на Lorinser, при който стандартната скала, достигаща до 260 км/ч е подменена с нова, която показва 320 км/ч.
Всички компоненти са оригинални. Те са поръчани от Германия, но цялостната преработка на предницата, сглобяването и боядисването са извършени в София.
С поставянето на компресора идва и смяна на генерацията. Стандартните “тръби” са заменени със специални “отворени” ауспуси, за да се постигне максимално добро отвеждане на отработените газове. Отворите на стандартната система не отговарят на нужния обем, в резултат на което се губи част от мощността. С поставянето на новите “гърнета” всичко се хармонизира. Понякога една такава “здравословна” подмяна при тунинговане на двигателя се оказва напълно достатъчна за повишаване на мощността с 5 – 10%. Както се казва на професионален жаргон: така моторът „диша по-леко”.
Стандартното обозначение на “звяра” в каталога на Lorinser e: “S-Klasse CL Look Lorinser edition”. В онези години това е не само един от най-бързите и надеждни автомобили в горния сегмент на луксозния клас (в случая става дума за преработен S 500 L, тоест “дългата база”), а един от най-бързите автомобили въобще. Респектиращата външност на тежката лимузина придава още по-голяма стойност на цялата операция по “префасонирането”. При оформянето на предницата е постигнато и редуциране на общата маса, благодарение на използвания материал Kevlar, предпочитан във Формула-1. Забележителната динамика на лимузината също се доближава до състезателните стандарти – ускорението от 0 до 100 км/ч е равно точно на 5,0 секунди!