AUTO BILD България / RS2: гениалното Porsche-комби на Audi

RS2: гениалното Porsche-комби на Audi


1
юни
2018

Дали Audi RS2 щеше да се появи на бял свят, ако го нямаше Mercedes 500 E? Не сме сигурни – но при всички положения Audi бързо запълва нишата, която се отваря в манифактурата на Porsche, след като производството на супер Benz-a е приключило. При въпросното комби обаче не става въпрос точно за Audi – тъй като голяма част от техниката идва от Porsche.

Джанти, спирачки и мигачи от Porsche

Идеята да комбинираш модел с пет врати с динамиката на спортен автомобил и по този начин да създадеш най-бързото серийно комби явно е намерила въодушевени последователи в Цуфенхаузен. Иначе надали там щях да „бръкнат“ толкова дълбоко в своя набор от части. Специалното Audi получава 17-цолови джанти от Porsche Cup; огледала, мигачи и фарове за мъгла от 964; спирачки от 968; надписи Porsche върху цилиндровата глава и върху RS-емблемата, която е запазена за най-мощните „11-ки“. Кой на кого е платил всъщност? В проекта RS2 и двете страни по разработката се раздават максимално. Едната има нужда от внимание и подобряване на имиджа, а другата – от финанси. Резултатът от всичко това е Audi 80 на анаболи – така и изглежда и така се чувства при шофиране.

Трите големи отвора в предната броня на RS далеч не са само за шоу. Те съдействат значително за охлаждането на антифриза, въздуха към турбото и маслото. Под предния капак работи 2,2-литров 20V-мотор с 5 цилиндъра – с убийствен звук и благодарение на турбокомпресора К24 с литрова мощност 140 „коня“: или общо 315. За щастие има двойно задвижване. Иначе не ни се мисли какво щеше да се случи, след като моторът „прескочи“ турбодупката и „изсипе“ бруталната мощ само върху предните колела. Така след 3500 об/мин Audi-то се управлява съвсем послушно и спира прекрасно благодарение на техниката от Porsche. Окачването е стегнато, но не и заплаха за пломбите ви, a 6-те предавки не са нещо типично за йънгтаймерите. Времето за спринта 0-100 км/ч от 5,8 сек в наши дни е нужно и на S4. Преди 20 години комбито „на допинг“ струва бруталните 98 900 марки, а днес като употребявано е по-скъпо, отколкото някога като ново.

Според Classic Data Audi RS2 в състояние 2 струва 54 500 евро! A предлагането така и така е доста намалено – защото голяма част от произведените 3000 екземпляра е „убита от каране“ или размазана, а за съсипването на останалите са се погрижили разни тунинг фирми… Явно те не са разбрали, че по RS2 всъщност няма какво да бъде подобрявано.

Технически данни Audi RS2
Двигател 5-цил., турбо
Клапани/разпределителни валове 20/2
Задвижване на валовете ангренажен ремък
Работен обем 2226 куб.см
Диаметър/ход на буталото 81,0 x 86,4 мм
кВт (к.с.) при об/мин 232 (315)/6500
Нм при об/мин 410/3000
Макс. скорост 262 км/ч
Трансмисия 6-степ. ръчна
Задвижване 4х4
Спирачки предни/задни дискови/дискови
Гуми на тестовия автомобил 245/40 R 17 Y
Разход (заводски данни) 10,4 л
Обем на резервоара/вид гориво 64 л/А98 Н
Допустимо макс. тегло 2100 кг
Шум при преминаване 74 дБ (A)
Емисии CO2 (заводски данни) 246 г/км
Измерени стойности
Ускорение 0–50/0–80 км/ч 2,2/4,5 сек
0–100/0–130 км/ч 6,5/10,6 сек
Еластичност 60–100/80-120 км/ч 4,6/4,9 сек
Спирачен път от 100 км/ч 41,8 м
Тегло/пол. товар 1630/470 кг
Разпределение на теглото отпред/отзад 57/43 %
Диаметър на завой (ляво/дясно) 11,4/11,5 м
Шум в купето при 50/100 км/ч 61/67 дБ (A)
Тестов разход – CО2 16,5 l – 391 г/км
Пробег 390 км
Цена (състояние 2, май 2018) 54 500 евро

Извод

През 90-те хората от Audi са възнаградени за смелостта си да доближат максимално RS2 до първото quattro. A днес тази „бегачка“ с пет врати и практичен голям багажник е още по-симпатична – и за съжаление, по-скъпа.

Още по темата