Колкото повече – толкова повече. Това е мотото на спортния отдел на Audi – quattro GmbH, когато допълнително вдигат мощността на своите RS модели. Конкретно при RS Q3 това означава: повишаване на мощността и на максималната скорост, 20-цолови джанти, червени спирачни апарати, карбонови декорации в кокпита, както и множество детайли по каросерията с матова титанова визия, въпреки че тестовият автомобил бе с алуминиевата визия, която не се доплаща.
При натискане на газта Audi реагира с мощна тяга
Но нека видим какво повече може версията Performance. В сравнение с обикновеното RS Q3 тя разполага с 15 Нм и 27 к.с. повече. Сигурно може и повече, защото при TT RS петцилиндровият турбомотор развива 400 к.с. и 480 Нм. Но и 367 к.с. са напълно достатъчни, с помощта на Launch Control ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,4 секунди, а до 200 км/ч – само 17,5 секунди.
RS Q3 peformance демонстрира талантите си и в завоите
Performance моделът изпреварва нормалното RS Q3 и при максималната скорост – тя вече е ограничена не до 250, а до 270 км/ч. Спирачният път е на високото за този клас ниво. При тежко натоварване спирачките се нагряват силно, но това не се отразява на ефективността им. Благодарение на компактните си размери и стегнатото (но не и прекалено твърдо окачване), широките гуми и прецизното кормилно управление RS Q3 се устремява по завоите много бързо и стабилно. Реакциите му са почти неутрални и само ако прекалите със скоростта, има опасност от недозавиване. Опционалните адаптивни амортисьори предлагат три настройки, но дори и в най-твърдия режим осигуряват поносим комфорт на возене. Единствената ни критика към много балансираният мощен компактен SUV: високото собствено тегло от 1,7 тона. Ако RS Q3 бе по-леко, то би предлагало още по-висока динамика.
Доплащането за повишената мощност е поносимо
Особеният чар на този RS модел е емоционалният и сочен звук на двигателя, който е истинска радост за ушите. Да се надяваме, че петцилиндровият турбомотор няма да стане поредната жертва на даунсайзинга.
Малко са автомобилите, които могат да се похвалят с толкова всестранни таланти. RS Q3 е компактен, но въпреки това достатъчно просторен за четирима пътника и техния багаж. Бързо, но не и некомфортен. А благодарение на двойното задвижване е и изключително подходящ за зимата и може да бъде ползван и за теглене на ремарке. Леко увеличеният клиренс позволява и разходки извън пътя – ако се наложи. Почитателите на дизеловите мотори сигурно ще се подразнят от високия среден разход на гориво – около 12 литра А98Н на 100 километра. Цената на RS Q3 е по-висока с около 8000 лева спрямо нормалния модел – това не е никак много и си струва дори и само заради повишението на мощността и максималната скорост, както и 20-цоловите джанти.
Извод
То не е най-бързият Performance модел на quattro GmbH, но със сигурност е най-многостранният. RS Q3 performance не се проваля в нито една дисциплина, подходящо е за всекидневието и почивката в планината през зимата, представя се добре на състизателната писта и може да тегли ремаркета по кални черни пътища.