Тест » RS 5 Coupé с 615 к.с.

RS 5 Coupé с 615 к.с.

0208
2018

До каквото се докосне HGP, то става адски бързо! Audi RS 5 го доказва по впечатляващ начин в нашия тест. 615 к.с. и 819 Нм са истинско предизвикателство!

Това Audi RS 5 изобщо няма основания да се крие – дори напротив! 3,6 секунди до 100 км/ч и 13,6 секунди до 200 км/ч са стойности, с които ще живеете чудесно в рамките на спортния среден клас. Проблемът е само, че неговият битурбо V6 мотор не винаги оставя впечатлението за толкова импозантен, който е в действителност. Причината се крие в омекотеното разгръщане на мощността. Докато другите биха превърнали налягането на пълнене във впечатляващ спектакъл, Audi като че ли не успява да изпъкне в тази роля.

Или поне досега бе така – докато HGP не се заеха с 2.9 и не промениха серийната настройка. При това без да развалят добрите маниери на модела. Черешката на тортата са два модифицирани турбокомпресора по собствена рецепта. Тунинг-специалистите изтръгват въртящ момент от 819 Нм и мощност от 615 к.с. Максималната скорост? 300 км/ч и повече? С лекота!

Данни за автомобила HGP RS 5
Тип двигател V6
Свръхпълнене/налягане битубро/2,0 бара
Разположение отпред надл.
Клапани/разпр. валове 4 на цил./4
Работен обем 2894 cм³
Диаметър х ход на буталото 84,5 x 86,0 мм
Степен на сгъстяване 10,0:1
кВт (к.с.) при об/мин 452 (615)/6000
Литрова мощност 213 к.с./л
Нм при об/мин 819/3800
Трансмисия 8-степ. автоматик
Задвижване 4х4
Спирачки пр. 375 мм вентил./проб.
Спирачки з. 330 мм вентил./проб.
Материал за дисковете стомана
Размер джанти 9 x 20
Размер гуми пр. 275/30 R 20
Размер гуми з. 275/30 R 20
Модел гуми Continental Sport Contact 6 (A0)
Д/Ш/В 4723/1861/1360 мм
Междуосие 2766 мм
Обем на резервоара/багажника 58/465 л
Цена на тестовия автомобил 218 400 лв.
Измерени стойности HGP RS 5
Ускорение
0- 50 км/ч 1,2 сек
0-100 км/ч 3,1 сек
0-130 км/ч 4,7 сек
0-160 км/ч 6,8 сек
0-200 км/ч 10,5 сек
0-402,34  м (1/4-миля) 11,06 сек
Макс. скорост >320 км/ч
Еластичност
60-100 км/ч (4./5. пред.) 2,2/3,0 сек
80-120 км/ч (5./6. пред.) 2,7/3,9 сек
80-120 км/ч (7./8. пред.) 6,3/14,0 сек
Спирачен път
100-0 км/ч студени 31,9 м
100-0 км/ч топли 32,6 м
200-0 км/ч топли 133,5 м
Тегло
Тегло (празен) 1745/450 кг
Полезен товар 58,1/41,9 %
Разпределение пр./з. ос 2,8 кг/к.с.

При това тази оргия на мощността изобщо не изглежда предозирана. V6 двигателят реагира пъргаво и свръхчувствително, постоянното двойно задвижване държи здраво под контрол въртящия момент на суха настилка, докато автоматичната трансмисия превключва супер-прецизно. единствено стартът със скок малко затруднява 8-степенна предавателна кутия. Потеглянето с пълна газ става безупречно, след това оборотите се покачват стремглаво. От HGP са се справили чудесно – доказват го и резултатите от 3,1 и 10,5 секунди за спринтовете, които измерихме по време на теста. дали можем да паднем под 10 секунди? Добър въпрос! Отговорът на този въпрос би могъл да даде и RS 4 Avant. За него HGP също имат оптимизирана версия.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин