2018
До каквото се докосне HGP, то става адски бързо! Audi RS 5 го доказва по впечатляващ начин в нашия тест. 615 к.с. и 819 Нм са истинско предизвикателство!
Това Audi RS 5 изобщо няма основания да се крие – дори напротив! 3,6 секунди до 100 км/ч и 13,6 секунди до 200 км/ч са стойности, с които ще живеете чудесно в рамките на спортния среден клас. Проблемът е само, че неговият битурбо V6 мотор не винаги оставя впечатлението за толкова импозантен, който е в действителност. Причината се крие в омекотеното разгръщане на мощността. Докато другите биха превърнали налягането на пълнене във впечатляващ спектакъл, Audi като че ли не успява да изпъкне в тази роля.
Или поне досега бе така – докато HGP не се заеха с 2.9 и не промениха серийната настройка. При това без да развалят добрите маниери на модела. Черешката на тортата са два модифицирани турбокомпресора по собствена рецепта. Тунинг-специалистите изтръгват въртящ момент от 819 Нм и мощност от 615 к.с. Максималната скорост? 300 км/ч и повече? С лекота!
Данни за автомобила | HGP RS 5 |
Тип двигател | V6 |
Свръхпълнене/налягане | битубро/2,0 бара |
Разположение | отпред надл. |
Клапани/разпр. валове | 4 на цил./4 |
Работен обем | 2894 cм³ |
Диаметър х ход на буталото | 84,5 x 86,0 мм |
Степен на сгъстяване | 10,0:1 |
кВт (к.с.) при об/мин | 452 (615)/6000 |
Литрова мощност | 213 к.с./л |
Нм при об/мин | 819/3800 |
Трансмисия | 8-степ. автоматик |
Задвижване | 4х4 |
Спирачки пр. | 375 мм вентил./проб. |
Спирачки з. | 330 мм вентил./проб. |
Материал за дисковете | стомана |
Размер джанти | 9 x 20 |
Размер гуми пр. | 275/30 R 20 |
Размер гуми з. | 275/30 R 20 |
Модел гуми | Continental Sport Contact 6 (A0) |
Д/Ш/В | 4723/1861/1360 мм |
Междуосие | 2766 мм |
Обем на резервоара/багажника | 58/465 л |
Цена на тестовия автомобил | 218 400 лв. |
Измерени стойности | HGP RS 5 |
Ускорение | |
0- 50 км/ч | 1,2 сек |
0-100 км/ч | 3,1 сек |
0-130 км/ч | 4,7 сек |
0-160 км/ч | 6,8 сек |
0-200 км/ч | 10,5 сек |
0-402,34 м (1/4-миля) | 11,06 сек |
Макс. скорост | >320 км/ч |
Еластичност | |
60-100 км/ч (4./5. пред.) | 2,2/3,0 сек |
80-120 км/ч (5./6. пред.) | 2,7/3,9 сек |
80-120 км/ч (7./8. пред.) | 6,3/14,0 сек |
Спирачен път | |
100-0 км/ч студени | 31,9 м |
100-0 км/ч топли | 32,6 м |
200-0 км/ч топли | 133,5 м |
Тегло | |
Тегло (празен) | 1745/450 кг |
Полезен товар | 58,1/41,9 % |
Разпределение пр./з. ос | 2,8 кг/к.с. |
При това тази оргия на мощността изобщо не изглежда предозирана. V6 двигателят реагира пъргаво и свръхчувствително, постоянното двойно задвижване държи здраво под контрол въртящия момент на суха настилка, докато автоматичната трансмисия превключва супер-прецизно. единствено стартът със скок малко затруднява 8-степенна предавателна кутия. Потеглянето с пълна газ става безупречно, след това оборотите се покачват стремглаво. От HGP са се справили чудесно – доказват го и резултатите от 3,1 и 10,5 секунди за спринтовете, които измерихме по време на теста. дали можем да паднем под 10 секунди? Добър въпрос! Отговорът на този въпрос би могъл да даде и RS 4 Avant. За него HGP също имат оптимизирана версия.