2018
HGP могат да правят и петцилиндрови мотори – тунинг-фирмата го доказва с RS 3 Sportback: внушителните 606 к.с. за тази дива ракета на Audi
Досега един спортен мотор от семейството на VW не бе често използван от тунинг-фирмите. Кой имаме предвид ли? Точно така, 5-цилиндровия. Затова се питаме – колко ли ще изтръгне от едно Audi RS 3 мотор, който в Golf R предлага 480 к.с.?
Сега HGP ни дава отговор: 606 к.с. и 710 нютонметра. Ядрото на цялата тази мощност се крие в турбина, собствено производство. Освен това прибавяме и обичайните неща: по-голям интеркуулер, преработена всмукателна уредба и нова ауспухова тръба. Опционалната ауспухова уредба на производителя на RS остава. Всъщност максималният въртящ момент би могъл да бъде 790 Нм, но HGP са ги ограничили на 710. Налягането на пълнене е с максимум от 2,1 атмосфери.
Изненадващо е, че тунингованият 5-цилиндров мотор не реагира нито частица по-късно, отколкото серийния му вариант. Дори в най-долния диапазон на оборотомера, от 80 до 120 км/ч на седма предавка, двигателят ускорява точно като серийния – 10,0 до 10,1 секунди. Щом достигнете 2500 оборота, серийната версия остава като далечно малко петно в огледалото за обратно виждане. Разполагащият с 606 к.с. модел се изстрелва яростно напред. 3,1 секунди до 100 км/ч, 9,7 до 200 км/ч. За сравнение: серийният вариант е по-бавен – 3,8 и 13,9 секунди. Разбира се RS 3 изпъква и по отношение на максималната скорост: HGP посочват стойности между 320 и 330 км/ч!