Rover 75: защо е толкова евтин?

Британски дизайн, германска надеждност, пълно оборудване. Тук получавате лукс почти за без пари


22
юни
2017

Беше 1999, беше и любов от пръв поглед. Rover отпразнува завръщането на декоративната лайстна с модела 75. Благодарение на британските ни колеги от АUТО EXPRESS навремето бях първият германски журналист, тествал 75 на Острова. Годините минаваха, любовта оставаше. Сега открихме едно такова британско съкровище да стои от дълго време в една автокъща в Щутгарт. Лак металик, кожени тапицерии, V6 двигател. Всичко това за невероятните 3300 лева. Защо е толкова евтин? Нека първо се качим.

Напречно разположен бензинов V6-агрегат. Този тук е оборудван с газова уредба

Във вътрешното пространство изглежда така, сякаш дизайнерите са получили епилептични пристъпи: уреди, вентилационни дюзи, дръжки, превключватели, огледала – всичко е овално. Кожените тапицерии са в кремаво, със стилни тъмни акценти в топмодела Celeste. Отпред цари клубна атмосфера. Единствено отзад е малко тясно за един 1,88-метров мъж. Ключът, както и някои други части са от тогавашния концерн-майка BMW. Нека изясним: 75 е разработен от Rover, а не от BMW. Под ламарината обаче има техника на BMW. Стартираме. V6 мърка тихо.

Един „британец“ трябва задължително да притежава удобни кожени седалки с кремав цвят

За щастие първият собственик на автомобила е избрал 5-степенна автоматична трансмисия. Комфортната предавателна кутия обаче коства мощност. При което 2,0-литровият агрегат на Rover се нуждае от по-високи обороти. По-добре се представя 1,8-литровият 4-цилиндров двигател, който благодарение на турбината сие със 150 к.с., а 2,5-литровият V6 със 177 к.с. е идеален. Имало е и 2,0-литров дизелов мотор (от BMW Серия 3) с първоначално 115 к.с. На пътя впечатление прави спокойствието на седана с предно задвижване. 75 вози меко и не е подходящ за бясно каране. Естествено подобаващ е и разходът на гориво – под 10 л/100 км. Без малка да забравя: през 2001 г. се появява и комби, наречено Tourer.

Моделът с предно задвижване 75 недозавива в остри завои. По-бавно, моля

Четири години по-късно от завода в Лонгбридж излиза и последният Rover 75. Днес Rover е китайската марка Roewe. Остава въпросът за резервните части. Шефът на автокъщата Ренцлер се усмихва: „Никакъв проблем, могат да ни доставят всичко от Англия “ . А защо 75 е толкова евтин? Заради марката. Моделът е екзотичен, в Германия има 9250 регистрирани автомобила. Препоръчваме ви го горещо. Дори версии с 2,5-литров V6 мотор в много добро състояние и пробег под 100 000 км могат да се намерят за под 8000 лева.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >