2016
Black Badge – това е другото Aз на Rolls-Royce. По-тъмни, по-директни и по-мощни – поне според шефа на компанията Торстен Мюлер-Йотвос. На практика за Ghost и Wratih това означава черна радиаторна решетка, емблема Spirit of Ecstasy в черно и лого на марката също в черен цвят (или по-точно – двойно R в сребристо на черна основа), карбонови джанти и две черни ауспухови тръби.
Отвътре веднага прави впечатление таблото с карбонови елементи и алуминий. Неговата повърхност е третирана с шест слоя безцветен лак и след 72-часова фаза на сушене е полирана до върхов блясък. Символът на безкрайността обгръща аналоговия часовник, лайстните на вратите и задната седалка. Все още не е ясна каква ще бъде цената на тези екстри – едни от хилядите, които претенциозните клиенти на марката биха поръчали за индивидуализация на колата си. Парите за тези хора обикновено нямат значение – стига символът на високия обществен статус да краси гаража им. И докато повечето кандидат-купувачи на Rolls умират от удоволствие часове наред да се съветват с някого за безбройните конфигурации на тапицерии, шевове и прочие, тук нещата са по-прости – човек трябва само да търси нещо „скъпо и черно със симпатичната дама на предния капак.“
Версиите Black Badge са най-мощните серийни Rolls-Royce
При всички положения oбаче не само лесната конфигурация е жокерът, с който Rolls-Royce иска да привлича нова клиентела. Версиите Black Badge на Wraith и Ghost (при Phantom няма да има) благодарение на софтуерен тунинг ще бъдат най-мощните серийни Rolls-ове на света. При Wraith въртящият момент ще бъде увеличен от 70 на 870 Нм, а мощността ще бъде 632 к.с. При Ghost „конете“ ще бъдат 612, а въртящият момент – 840 Нм. И при двете машини с тази брутална мощ ще трябва да се справят само задните колела. Не трябва обаче да забравяме, че при тегло 2,5 тона и дължина над 5 метра „лордовете“ няма да бъдат шампиони по динамика. Екипът от 40 души, натоварени с разработката на серията Black Badge, обаче е „пипнал“ и на още някои важни места.
Така например кормилното управление е значително по-директно – разбира се, без да напомня за спортен автомобил. Амортисьорите са настроени за по-бързо каране, но без това да се отразява значително негативно на прословутите за марката комфорт и ниски нива на шум при движение. Това се чувства най-вече при ускорение и спиране, когато предница не се вдига силно нагоре, респективно не се „гмурка“ при спиране. От друга страна, след натискането на бутона Low върху селектора за автоматика работата на трансмисията става по-подходяща за динамично каране. Предавките се превключват по-късно, на по-високи обороти, а педалът на газта става по-чувствителен. Така с комбинацията от впечатляваща мощност и тегло над средното бихте могли да реализирате по-бързи времена за обиколка на пистата – ако изобщо решите да излизате на нея с тази кола…