2017
В Rolls-Royce заявяват, че с осмото поколение на ултралуксозния Phantom са направили „най-добрия автомобил на света“. При тази машина модерният дизайн е комбиниран с иновативна техника. Визуално лаиците трудно ще различат новия Phantom от стария. В предницата промените са най-лесно разпознаваеми – радиаторната решетка е по-високо разположена и за първи път е интегрирана. Фаровете имат нова светлинна графика и са обградени от дневните светлини. От радиаторната решетка през капака на двигателя до рамката на стъклото преминават две хромирани лайстни.
Отстрани промените са по-леки: типични за Rolls-Royce са късият надвес на каросерията отпред и дългият отзад. Интересен детайл: рамката на страничното стъкло по данни на производителя е най-големият детайл от ръчно полирана стомана, вграждан в автомобил. Phantom е предлаган в два варианта: удълженият EWB (идва от Extended Wheelbase) се разпознава по стоманена лайстна над прага и, разбира се, по-голямото междуосие. Отварящите се срещуположно врати са запазени като типична отличителна черта на модела.
Новата платформа е приложима за всички модели
Осмата генерация на Phantom е първият модел на новата алуминиева платформа, наречена Architecture of Luxury, която ще бъде база за всички бъде модели на марката. Тя може да бъде адаптирана към различни концепции на задвижването и различни двигатели. В сравнение с директния предшественик Rolls-Royce обещава по-ниско тегло и с 30 процента по-висока устойчивост на усукване. Британците обаче не разкриват колко точно са спестените килограми. „Най-добрият автомобил на света“ трябва да бъде и най-добре обезшуменият – както подобава на типичен Rolls: в новия храм на лукса на колела са използвани 130 кг изолационни материали. Името Phantom, което с леки прекъсвания се използва още от 1925 г., е най-дълго запазеното в автомобилната история. Към момента производителят не дава данни за цените. След официалната премиера във Франкфурт през септември колата ще бъде при дилърите – от началото на 2018 и ние предполагаме, че ще бъде продавана за не по-малко от 800 000 лева.
Седалки за спане
В интериора на Rolls-Royce Phantom не можете да се сетите за нещо, което ще ви липсва. Естествено, британците са използвали най-благородните материали – като кожа, стъкло, метал и коприна. Седалките са проектирани изцяло наноново и са изработени ръчно. Отзад те са леко насочени една към друга за по-добра акустика при разговори. Клиентите могат да избират между различни варианти на седалките. Новост е функцията за сън, а мониторите, интегрирани в задната част на предните седалки, излизат при натискане на бутон. „Звездното небе“ на покрива е станало още по-голямо, отколкото досега. За класическо и стилно оформление на кокпита 12,3-инчовият дисплей се скрива зад капак. Що се отнася до материалите и цветовете, Rolls-Royce не познава граници.
Ако трябва да представим цялото серийно и допълнително оборудване, трябва да издадем отделен брой. Ето защо AUTO BILD се концентрира само върху най-интересното. За Phantom номер осем инженерите са разработили ново въздушно окачване с двойни носачи отпред и 5-звенна система отзад. Всички тези промени трябва да осигурят още повече комфорт, обещават от Rolls-Royce. Допълнително т.нар. система Magic Carpet Ride сканира пътя при скорост до 100 км/ч и светкавично бързо адаптира окачването. Това вече ни е познато от S-клас, където се нарича Magic Body Control.
„Coach Doors“ се отварят автоматично
За допълнителна сигурност се грижат новите лазерни светлини, които осветяват пътя на разстояние до 600 м. За още по-стилна поява Rolls-Royce е добавил към срещуположно отварящите се Coach Doors функция за автоматично затваряне. За целта човек трябва само лекичко да натисне един сензор и вратите се затварят самички. Това вече ни е познато от 2-вратите Wraith и Dawn – но Phantom е първият „4-врат“ модел с тази екстра. Клиентите могат да поръчат таблото като произведение на изкуството: с рисунка, порцеланова роза, склуптура… или каквото им дойде на акъла!
Connectivity: високи технологии и класически стил
Както подобава на суперлимузина за мегабогаташи, новият Phantom е оборудван със сериозно количество високи технологии. За клиентите обаче е важна и дискретната интеграция на иновативните системи. Ето защо 12,3-инчовият дисплей се скрива зад капаче, а мониторите, вградени в предните седалки, излизат само при нужда. На борда има хотспот, както и цяла армада от асистиращи системи (за следене на умората, за нощно виждане и за поддържане на лентата).
Мотор: V12 Biturbo с 900 Нм
Флагманът на британците е задвижван по традиция от 12-цилиндров агрегат. 6,75-литровият мотор е нова разработка – и не е атмосферен, а с два турбокомпресора. Така мощността и въртящият момент са увеличени от 460 к.с. и 720 Нм на 571 к.с. и 900 Нм. Максималният въртящ момент се постига още при 1700 об/мин. Могъщият задвижващ агрегат е комбиниран с 8-степенната автоматична трансмисия на ZF. Wraith и Dawn със своите 632 „коня“ са по-мощни (+61 к.с.), но при тях максималният въртящ момент е с 30 Нм по-висок.