Rolls-Royce или Mercedes е това?

Rolls-Royce? Със звездата на Mercedes отпред? Това ретро Coupé е дело на Pininfarina. Запознайте се с интересната история на униката


16
ян.
2017

Преди повече от четири десетилетия Pininfarina прави за бизнесмен от Холандия странно купе, базирано на Mercedes 300 SEL 6.3. Платежоспособният клиент е очарован от надеждната и комфортна техника на германската луксозна лимузина, но не харесва формите й, „изваяни“ от Пол Брак. Със своята поръчка към италианското дизайнерско студио и производител на каросерии мъжът написва малка глава в автомобилната история.

Интериорът е почти същия като при Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 Limousine.

Нова линия за 400 000 гулдена

Така през 1970 г. Pininfarina е готова с направата на шикозно купе, базирано на платформата на германската луксозна лимузина. Проектът „гълта“ над 400 000 гулдена. И тъй като следата и междуосието остават без промяна при трансформацията от лимузина към купе, колата е дълга близо 5 метра – нещо нечувано за подобен тип автомобил преди 40 години. А- и С-колоната се падат в центъра на каросерията, а предният и задният капак са издължени. Острите ръбове, оформени от Брак, са заместени с по-меки форми. Колата става със 7 см по-ниска и получава вдъхновена от SL радиаторна решетка. Резултатът е мощно и елегантно купе – макар и на втори поглед. Изпъкналите калници и ярко изразената странична линия са типични за Pininfarina.

През 1975 г. Rolls-Royce пуска Camargue, използващ същата форма на каросерията.

Rolls-Royce лансира Camargue със същата линия

В семейството на първия собственик елегантният Mercedes бързо потъва в „изгнание“. Жената на притежателя на униката отказва да шофира „италианския Benz”, уплашена от размерите му. При повечето от изминатите 65 000 км зад волана е шофьорът на семейството. През 1979 г. машината е продадена и карана от втория си собственик само 6000 км. Автомобилът остава уникат – но въпреки това и днес линиите му са добре познати. В „дрехи на Mercedes” Pininfarina използва форми на купе, които се появяват пет години по-късно при Rolls-Royce с лансирането на Camargue.

Арматурното табло е като при стандартен Mercedes – но таванът, тапицерията и седалките са по индивидуален проект.

За задвижването се грижи V8-мотор от Mercedes 600 с 250 к.с.

Задницата също напомня за много Benz-ове – макар че звездата я няма.

Почти всички малки детайли са изработени ръчно…

…но тасовете идват от Mercedes /8.

От Pininfarina променят и надписа отзад.

Още по темата

Card image cap
Jagdwagen: първото 4х4 Porsche

3
юли
2017

Почти 50 години преди Cayenne да превземе асфалтираните пътища, Porsche построили високопроходим автомобил, предназначен за военните. Но заради сложната си система за двойно задвижване Typ 597 се оказал твърде скъп за Бундесвера. Ние се разходихме по пътя и извън него с един от малкото оцелели екземпляри

Card image cap
„Улично“ Porsche 911 GT1 продадено за рекордна сума

22
мар.
2017

Eдин от общо 20 произведени Porsche 911 GT1 с хомологация за обществените пътища си намери нов притежател във Флорида

Card image cap

В последния брой:

Архив >