2017
Преди повече от четири десетилетия Pininfarina прави за бизнесмен от Холандия странно купе, базирано на Mercedes 300 SEL 6.3. Платежоспособният клиент е очарован от надеждната и комфортна техника на германската луксозна лимузина, но не харесва формите й, „изваяни“ от Пол Брак. Със своята поръчка към италианското дизайнерско студио и производител на каросерии мъжът написва малка глава в автомобилната история.
Нова линия за 400 000 гулдена
Така през 1970 г. Pininfarina е готова с направата на шикозно купе, базирано на платформата на германската луксозна лимузина. Проектът „гълта“ над 400 000 гулдена. И тъй като следата и междуосието остават без промяна при трансформацията от лимузина към купе, колата е дълга близо 5 метра – нещо нечувано за подобен тип автомобил преди 40 години. А- и С-колоната се падат в центъра на каросерията, а предният и задният капак са издължени. Острите ръбове, оформени от Брак, са заместени с по-меки форми. Колата става със 7 см по-ниска и получава вдъхновена от SL радиаторна решетка. Резултатът е мощно и елегантно купе – макар и на втори поглед. Изпъкналите калници и ярко изразената странична линия са типични за Pininfarina.
Rolls-Royce лансира Camargue със същата линия
В семейството на първия собственик елегантният Mercedes бързо потъва в „изгнание“. Жената на притежателя на униката отказва да шофира „италианския Benz”, уплашена от размерите му. При повечето от изминатите 65 000 км зад волана е шофьорът на семейството. През 1979 г. машината е продадена и карана от втория си собственик само 6000 км. Автомобилът остава уникат – но въпреки това и днес линиите му са добре познати. В „дрехи на Mercedes” Pininfarina използва форми на купе, които се появяват пет години по-късно при Rolls-Royce с лансирането на Camargue.