Roding R1 Roadster: неуспешният опит за рекорд


26
апр.
2017

Често да победиш себе си е по-трудно, отколкото да подобриш рекорда на конкуренцията. Именно с това нещо се сблъска екипът на Komo-Tec. Вместо с нов автомобил хората участваха с миналогодишния Lotus Exige. Външността му бе идентична, но бяха направени някои промени под ламарината. От една страна, този път зад волана седеше фирменият пилот Винфрид Клайн, имаше и усъвършенстване на задвижването и окачването. Оптимизиран компресор увеличаваше мощността от 426 на 458 к.с. Промените обаче бяха по-сериозни при интеркулера. Тук за първи път бе използвана система с водно охлаждане. Всмукателният колектор също бе нов. При окачването имаше по-твърди с десет процента пружини в сравнение с деня на рекордите 2015. Тогава окачването не си партнираше оптимално с гумите Michelin Pilot Sport Cup 2. При задвижването от Komo-Tec бяха пристигнали на „Заксенринг“ с нови елементи: серийният Exige е без блокаж на диференциала, но от тунинг фирмата са оборудвали EX460 с такъв специално за деня на рекордите. Клайн доближаваше рекорда на десета от секундата. Кратко спиране в бокса – гумите бяха сменяни почти като във Формула 1. С новите гуми Michelin Клайн тръгваше на нов лов за рекорди. Без нито едно поднасяне на задницата британецът подобри рекорда със седем десети от секундата. Развълнуваният шеф обеща нови рекорди догодина – този път с Lotus 3-Eleven.

Технически данни: V6 компресор, 3498 cм³, 458 к.с., 495 Нм, 1090 кг, 0-100 км/ч за 3,9 сек, 290 км/ч максимална скорост, 187 800 лева 

За Roding зад волана седна царят на динамиката Волфганг Вебер

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >