От автомобилна гледна точка, 80-те години в Европа се характеризират с една силно изразена тенденция – масовото навлизане на тунинга. Все по-диви идеи, компоненти и спойлери започват да украсяват както масовите автомобили от среден клас, така и елитните спортни купета на Porsche, Lamborghini или Ferrari. Някои тунери обаче наистина успяват да надминат себе си. Сред тях е и компанията Rinspeed, основана в Швейцария през 1977 г. Екипът около основателя Франк М. Риндернехт започва скромно – с внос на люкове от САЩ и поръчковата изработка на превозни средства за хора с увреждания. Много скоро нещата излизат от контрол и безличната фирмена номенклатура е пометена от диви конверсии на спортни автомобили, като първите от тях правят световния си дебют на автомобилното изложение в Женева през 1979 г.
Един от най-ранните проекти на Rinspeed е Aliporta, базиран на Volkswagen Golf I, с отварящи се нагоре врати, турбодвигател и интериор на Porsche 928. И докато първоначално компанията се фокусира основно върху тунинга, в началото на 90-те години тя се насочва към разработката на концептуални автомобили, които пакетират ефектни иновации по сензационен начин. Тунинг отделът е продаден на Mansory през 2008 г.

През 1985 г. Rinspeed представя в Женева един от своите най-запомнящи се проекти, наречен просто 969 Turbo. Това всъщност е изцяло преработено Porsche 911 Turbo, чийто дизайн очевидно е вдъхновен от Ferrari Testarossa. Италианският първообраз наистина е много впечатляващ за времето си и се възпроизвежда и други тунинг компании от онова време, които също възприемат необичайния дизайн на масивните странични ребра. При 969 този стилистичен елемент е комбиниран с клиновидна предна част и скрити фарове от Porsche 944. Цялата задна част е префасонирана в малък ночбек с интегрирани вентилационни отвори и спойлер, под който са поставени светлини от Porsche 944, като над задното стъкло е добавен още един спойлер. Под арките на калниците са вкарани 16-цолови колела от Gotti или BBS.

Характерната епоха на 80-те е най-силно изразена в необичайния интериор. Компонентите на стерео системата Pioneer са интегрирани в централната конзола, но тя може да се управлява и чрез панел на волана. Високоговорители са монтирани както на вратите, така и на кората зад задните седалки. Подобни HiFi инсталации са последният писък на модата на тунинг сцената от онези години. Уникатът има и електрически регулируеми спортни седалки Recaro.
През 1985 г. Доналд Л. Вебер вижда Rinspeed 969 на автосалона в Женева и веднага го купува, докато още е на щанда. Освен него той купува и още един екземпляр, който е препродаден през 1989 г., докато 969 Turbo в бял металик остава в колекцията му до днес. Това е един от 12-те екземпляра от същата еднотипна серия, изработена от Rinspeed под общото обозначение R69, който неотдавна беше предложен на търг от Gooding & Company. Придружаващите документи идентифицират базовата кола като Porsche 911 Turbo от 1984 г. с 3,3-литров шестцилиндров боксерен двигател с мощност 300 к.с., доставена за първи път в Швейцария. От преобразуването до момента са изминати само около 15 680 км. Експертите очакват тръжната цена на този автомобил да бъде от порядъка на 125 000 и 150 000 щатски долара, което е напълно заслужено.
