Renault Zoe: aвтомобилна свобода?

Renault пусна нова версия на своя електромобил Zoe с увеличен капацитет на батерията - 41 кВтч., вместо досегашните 22 кВтч. Което означава реален пробег от 300 километра и повече свобода на движение


3
окт.
2017

Renault улови съвсем рано посоката на времето и още преди пет години представи на пазара електромобила Zoe. Междувременно (след 300 000 произведени екземпляра) французите от Renault придобиха огромен опит и се превърнаха в производител номер 1 на електромобили на стария континент. Оборудван с новата батерия Z.E.40, ZOE вече предлага рекорден пробег от 400 км според цикъла NEDC, което е два пъти повече от пробега, който моделът предлагаше при дебюта си. Новата батерия Z.E.40 има пробег от 300 км в реални пътни условия при шофиране в градска и извън градска среда, като дава на водачите повече спокойствие и възможност за изминаване на по-дълги разстояния. Само за 30 минути ще заредите батерията за изминаване на допълнителни 80 км, ако я включите към обществена зарядна станция. Батерията се произвежда в завода на Renault във Флен, близо до Париж и е разработена в тясно сътрудничество с LG Chem. Батерията използва литиево-йонна технология с висока плътност, а инженерите са успели да увеличат капацитета ѝ без да я правят по-голяма или много по-тежка (теглото ѝ е само с 22 кг повече). Тя е оптимизирана увеличаване на енергийната плътност на клетките. Можете да зареждате Zoe от контакта в гаража си или да си монтирате уолбокс. За пълното зареждане на батерията ще са ви необходими около 45 кВтч., или 2,25 лв. (на нощна тарифа).

Иначе Renault Zoe е един много добър малък автомобил, каквито французите определено знаят как да правят. Позицията на седене е сравнително висока, обзорът – отличен, а предлаганото място – напълно достатъчно. Багажникът също ще побере спокойно най-необходимото.

Комфортът на возене е на високо ниво: Zoe вози спокойно и приятно, а във вътрешното пространство не се чува шумът на двигател с вътрешно горене. Батериите дори осигуряват нисък център на тежестта в завоите. Сервоуправлението работи доста леко и ви подпомага при паркиране и маневриране. Спирачният педал, който трябва да направи шпагат между интелигентно управлявана рекуперация и нормално използване, реагира прецизно и не винаги линейно. Първо забавя умерено и едва накрая захапва здраво.

 

ИЗВОД

Категорична препоръка за всички, които искат да имат напълно пригоден за всекидневието електромобил и да се отърсят от страха, че батерията ще се изтощи и ще останат на пътя. Съвсем достатъчен (реален) пробег от 300 километра и много добре управляващ се автомобил с прилично място.

Технически данни

Renault Zoé Z.E. 40

електромотор, краткотрайна мощност 68 кВт./92 к.с., постоянна мощност 43 кВт./59 к.с., максимален въртящ момент 220 Нм при 250 об/мин, максимална скорост 135 км/ч, 0 – 100 км/ч за 13,2 сек., пробег 400 километра, Д/Ш/В 4,09/1,73/1,56 метра, междуосие 2,59 метра, обем на багажника 338 до 1225 литра цена: от 63 990 лв

Още по темата

Card image cap
Новото Subaru XV: познати линии, нова техника

23
сеп.
2017

На пръв поглед новото XV изглежда като старото, но под ламарините нещата са различни

Card image cap
100 000 км с VW Polo 1.2 (9N): тотално разочарованиe

11
дек.
2017

Вярна ли е поговорката, че хубавите неща винаги трябва да бъдат три? Явно не съвсем, защото трицилиндровият мотор преодоля безропотно стоте хиляди километра, но въпреки това тестовото Polo бе извозвано от пътна помощ два пъти...

Card image cap
Hyundai i30 Fastback: шикозното купе с четири врати 

24
ян.
2018

Hyundai допълва гамата на i30 с 4-врато купе. Дали Fastback е толкова спортен, колкото изглежда? AUTO BILD изпробва новия модел

Card image cap
Toyota Mega Cruiser BXD 10: японският Hummer

13
окт.
2016

Toyota Mega Cruiser следва концепцията на Humvee, но е „перфекционизирана” по японски

Card image cap
Ford Focus RS: Дрифт с натискане на бутон – функционира ли наистина?

24
авг.
2016

Focus RS има специален бутон за дрифт. Ние го тествахме

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: