Renault Zoe: aвтомобилна свобода?

Renault пусна нова версия на своя електромобил Zoe с увеличен капацитет на батерията - 41 кВтч., вместо досегашните 22 кВтч. Което означава реален пробег от 300 километра и повече свобода на движение


3
окт.
2017

Renault улови съвсем рано посоката на времето и още преди пет години представи на пазара електромобила Zoe. Междувременно (след 300 000 произведени екземпляра) французите от Renault придобиха огромен опит и се превърнаха в производител номер 1 на електромобили на стария континент. Оборудван с новата батерия Z.E.40, ZOE вече предлага рекорден пробег от 400 км според цикъла NEDC, което е два пъти повече от пробега, който моделът предлагаше при дебюта си. Новата батерия Z.E.40 има пробег от 300 км в реални пътни условия при шофиране в градска и извън градска среда, като дава на водачите повече спокойствие и възможност за изминаване на по-дълги разстояния. Само за 30 минути ще заредите батерията за изминаване на допълнителни 80 км, ако я включите към обществена зарядна станция. Батерията се произвежда в завода на Renault във Флен, близо до Париж и е разработена в тясно сътрудничество с LG Chem. Батерията използва литиево-йонна технология с висока плътност, а инженерите са успели да увеличат капацитета ѝ без да я правят по-голяма или много по-тежка (теглото ѝ е само с 22 кг повече). Тя е оптимизирана увеличаване на енергийната плътност на клетките. Можете да зареждате Zoe от контакта в гаража си или да си монтирате уолбокс. За пълното зареждане на батерията ще са ви необходими около 45 кВтч., или 2,25 лв. (на нощна тарифа).

Иначе Renault Zoe е един много добър малък автомобил, каквито французите определено знаят как да правят. Позицията на седене е сравнително висока, обзорът – отличен, а предлаганото място – напълно достатъчно. Багажникът също ще побере спокойно най-необходимото.

Комфортът на возене е на високо ниво: Zoe вози спокойно и приятно, а във вътрешното пространство не се чува шумът на двигател с вътрешно горене. Батериите дори осигуряват нисък център на тежестта в завоите. Сервоуправлението работи доста леко и ви подпомага при паркиране и маневриране. Спирачният педал, който трябва да направи шпагат между интелигентно управлявана рекуперация и нормално използване, реагира прецизно и не винаги линейно. Първо забавя умерено и едва накрая захапва здраво.

 

ИЗВОД

Категорична препоръка за всички, които искат да имат напълно пригоден за всекидневието електромобил и да се отърсят от страха, че батерията ще се изтощи и ще останат на пътя. Съвсем достатъчен (реален) пробег от 300 километра и много добре управляващ се автомобил с прилично място.

Технически данни

Renault Zoé Z.E. 40

електромотор, краткотрайна мощност 68 кВт./92 к.с., постоянна мощност 43 кВт./59 к.с., максимален въртящ момент 220 Нм при 250 об/мин, максимална скорост 135 км/ч, 0 – 100 км/ч за 13,2 сек., пробег 400 километра, Д/Ш/В 4,09/1,73/1,56 метра, междуосие 2,59 метра, обем на багажника 338 до 1225 литра цена: от 63 990 лв

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >