Renault Zoe: електромобил за цял живот


6
ян.
2020

ВСИЧКО Е ВЪПРОС НА ПЕРСПЕКТИВА. Един стар Opel Zafira изглежда на ентусиастите на тема електромобили като от каменната ера. Докато хората с бензин в кръвта може би ще се изприщят от жужащото като трамвай Renault Zoe.

Всичко е въпрос на перспектива. Така поне смята Кай фон Хефен. Преди двигатели с вътрешно горене, днес електромотори. И макар неговото Renault Zoe да преминава малко грубо и шумно по плочките на Дайхщрасе, неговото сърце гори за електромобила. При това с буен пламък. От шест години насам Фон Хефен няма бензин в кръвта, а само ток. Тогава той си купува своя първи електромобил. За него това е началото на нова ера. Три години по-късно ние посетихме мъжа от Северна Германия и неговото Renault Zoe.

Малко тракане е в реда на нещата при Zoe. Важно е автомобилът да е издръжлив

Междувременно километражът показваше 100 000 километра, което означава малко над 30 000 километра годишно. С оглед на максималния пробег с едно зареждане на батерията от 140 километра, това е едно забележително постижение. Същото място, август 2019. Наскоро неуморното автомобилче е преминало границата от 200 000 километра. Както винаги безпроблемно. Паркираното до уолбокса Zoe излъчва спокойствие и безгрижност. Или пък това се отнася до другото Zoe, паркирано също там? „Сменихме старата Zafira с второ Zoe“, казва Кай фон Хефен. „Оперативен лизинг за кратък период, можем да го преустановим по всяко време.“ Изненадани сме от издръжливостта и качеството на малкия „французин“.

Кай фон Хефен си води записки. Записва всичко в бордови дневник от самото начало

Освен някои дребни ремонти по окачването и смяна на нормалния акумулатор за 200 000 не е имало никакви сериозни проблеми. Фон Хефен не е установил дори и намаляване на пробега заради остаряването на батерията. Единствено при директното сравнение с новия модел се установяват някои дребни недостатъци – например малко поизцапаните и вече не толкова стегнати седалки на старото Zoe. Фон Хефен залага на допълнителни тапицерии.

Zoe-то вляво е само на оперативен лизинг. Междувременно е отстъпило мястото си на нова Tesla Model 3

Какво друго се е променило, господин Фон Хефен? „Аз – звучи отговорът. – Навремето от време на време се притеснявах, че мога да остана на пътя с изтощена батерия. При днешната гъстота на мрежата от зарядни станции това вече не е проблем.“ Дори разстоянието от 900 километра до Ерфурт и обратно Фон Хефен успява да измине със своето Zoe в рамките на един ден. Разбира се, чрез спокойно придвижване в дясната лента на магистралата. Веднага установяваме, че Zoe е нещо като Renault 4 на новото време. Той е малък, но се справя с всичко. Достъпен и пълноценен. Не прекалено тежък и с превъзходна концепция. Старата епоха на двигателите с вътрешно горене и новата ера на електромобилите не са чак толкова далеч една от друга. Това всъщност е една перспектива.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Употребяван автомобил: Smart ED от 23 000 лева

1
февр.
2016

Едва ли е възможно по-малко: четири колела, две седалки, един електромотор, нулеви емисии. Но пестенето с електричество е скъпо

Card image cap
Забравените модни комбита: Lancia Lybra SW, Jaguar X-Type Estate и Saab 9-3 SportCombi

10
май
2017

Индивидуалността не трябва да струва скъпо. Дори напротив, тези три комбита ни привличат с много ниските си цени. Но дали рискът може да бъде пресметнат?

Card image cap
VW T3 втора ръка: професионална проверка на култовия бус

19
сеп.
2017

T3 се превърна в култ. Но едва ли има хора, които познават по-добре Bulli от Леми, Пайки, Булипапс и Дрюсел

Card image cap
Употребявани автомобили: комбита за млади бащи до 9000 лева

3
ян.
2017

Голям заден капак, много място, ниска цена: комбитата от среден клас са мултифункционални таланти и често са много изгодни

Card image cap

В последния брой:

Архив >