Renault Twizy на старо: електрическа мобилност за двама срещу 12 хил. лева

2906
2023

Ако търсите малко електрическо превозно средство за града и не искате да карате скутер, решението за вас се нарича Renault Twizy. Странният французин беше пуснат на пазара през 2011 г. и при лансирането си отнесе доста подигравки. Но докато водачите на разни обемисти SUV-ове обикалят като муха без глава в търсене на паркоместа из големите градове, водачите на Twizy винаги намират бързо къде да вмъкнат возилото си.

Ако и вие искате да се възползвате от това предимство на мъника, тази оферта в eBay вероятно ще се окаже много атрактивна за вас: в момента там се предлага Twizy със собствена батерия за 5800 евро (ок. 11 600 лева). Изрично посочваме, че батерията е „собствена“, тъй като това означава, че на новия собственик няма да се налага да плаща месечен наем за нея (около 50 евро). Обявената цена е около два пъти по-ниска от тази на ново Twizy.

Какво се казва в обявата?

Обявеният за продажба екземпляр е на алуминиеви джанти с летни гуми. Мощността от 12 к.с. и голямата регистрационна табела указват, че това е Twizy може да се движи с повече от 45 км/ч. Това означава, че мъникът ще бъде достатъчно пъргав за града, но и не дава право на тийнейджъри да сядат зад волана му. Автомобилът е с валиден до март 2025 преглед пред TÜV.

Устойчивите на дъжд седалки, които могат да се мият, предлагат доста ограничен комфорт.

Според информацията в обявата „французинът“ е на 38 000 километра, с валидна регистрация и може да бъде тестван. Продавачът все още го шофирал редовно. На борда има зарядно устройство, въздушна възглавница за водача, хендсфри система и високоговорители за музика, която бихте могли да пуснете от смартфона си.

Продавачът пише, че Twizy-то не било нов автомобил – и затова по него имало съответните следи от употреба. Renault сменя по гаранция батерията преди десет години. Според автора на обявата батерията, която МПС-то използва в момента, все още поддържала на 100 процента капацитета си. При това Twizy може да се зарежда от нормален контакт, т.е. няма винаги да ви бъде необходима зарядна станция.

Какво трябва да знаем преди покупката на Renault Twizy?

Ако това Twizy ви е хванало окото, задължително трябва да го подложите на обстойна проверка и тест драйв. Доброто първоначало впечатление от обявата трябва да бъде потвърдено – и колкото повече доказателства за поддръжката (фактури, записи в сервизната книжка) може да предостави продавачът, толкова по-добре.

Компании като DEKRA вече предлагат услуги за проверка на „здравословното състояние“ (SoH) на батериите на електромобилите. Ние ви съветваме да не пестите средства от такава проверка – защото батерията е най-скъпият компонент при електромобила и дефектирането й ще ви излезе много скъпо.

Големият регистрационен номер указва, че това Twizy има право да се движи със скорост над 45 км/ч.

Twizy блести в големия град с миниатюрните си размери и възможността за паркиране дори в най-тесни пространства. Когато вратите се отворят, човекът зад волана привлича вниманието на всички минувачи.

Нямате нужда от каска, когато управлявате Twizy, а когато времето е хубаво, можете да стигнете спокойно до работа дори и само по сако. Но стегнатото окачване и нищожният комфорт, който миещите се столове предоставят, са реална заплаха за пломбите ви – а павирани улици е най-добре да избягвате. Шофьорите вероятно ще оценят стабилността, свързана с шофирането на четири колела, а мотористите – усещането за динамика при атакуване на завоите.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОЩЕ ОБЯВИ ЗА RENAULT TWIZY В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

Може би се досещате, че колкото по-голяма е опасността времето да се развали, толкова по-сериозно яке ще трябва да си подготвите. В интерес на истината, инженерите на Renault са проектирали много интелигентно аеродинамиката на Twizy, така че въздушният поток около автомобила да „обира“ дъжда. Но това не означава, че няма опасност да се намокрите.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин