Renault Twingo на старо: алтернативата на Smart

0611
2019

Малък, но напълно пълноценен – и очарователно странен. Renault 4 осигури мобилност на милиони хора и се задържа в производство цели 31 години. А който издига индивидуализма на по-висока позиция от нормите на краштестовете и аеродинамиката, в наши дни изобщо няма да помисли за Twingo. В третото си поколение от 2014 малкото изгодно Renault залага на пет врати, гъвкавост и много гола ламарина в интериора. Точно като старото R4.

Малките 3-цилиндрови двигатели са разположени дълбоко под багажника

Разположението на мотора напомня на Porsche. Както иконата на спортните автомобили 911, така и „пестеливецът“ на Renault залага на задно задвижване и двигател отзад, по желание – и с турбо. Именно на версия TCe 90 със свръхпълнене в жълт цвят Citrus започнахме продължителен тест от 100 000 км през март 2015. След три години раздялата ни не беше лесна.

В комбинация с електрическия сгъваем покрив малкият симпатяга ни достави много радост от шофирането без да ни „товари“ с излишно тегло.

Кокпитът е прост и рустикален. Всичко обаче е разположено удобно и прегледно

3,6-метровият „мъник“ е предназначен по-скоро за градските региони. С диаметър на завой от 8,6 м „французинът“ е изключително маневрен. За сметка на това при движение по магистрала високата конструкция и концепцията на задвижването демонстрират негативните си страни. Дори при лек полъх на вятъра тази „бълха“ „танцува“ между лентите – ESP се активира, въпреки че се движите направо. А това е изнервящо. Изнервя и малкият турбодвигател. Автомобили, които биват шофирани значително по-малко от нашия „маратонец“, често страдат от развалени датчици на разпределителните валове, дефектни турбокомпресори или „протестиращи“ бобини. Атмосферният агрегат със 71 „коня“ е по-скучен за каране, но значително по-надежден.

За сметка на това при всички Twingo-та се наблюдават лоша консервация на каросерията и некачествено лаково покритие. Често проблеми създават и претовареното окачване и твърде малките спирачни компоненти. R4 oбаче също не беше перфектен. И въпреки това се превърна в легенда.

Технически данни

Двигател            3-цил./отзад напр.

Клапани/разпр.валове                4/2

Работен обем   999 см3

Макс. мощност               52 кВт (71 к.с.) при 6000 об/мин

Макс. въртящ момент  91 Нм при 2850 об/мин

Макс. скорост   151 км/ч

0-100 км/ч          14,5 сек

Обем на резервоара/гориво     35 л/А95 Н

Трансмисия/задвижване           5-степ. ръчна/задно

Д/Ш/В  3595/1647/1557 мм

Обем на багажника       188-980 л

Тегло/полезен товар    950/490 кг

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин