С Twingo в началото на 90-те години Renault пуска на пазара автомобил, който комбинира минимална мобилност и бодра концепция. Нашата класика на деня!
През 1992 г. Renault представя на автомобилния салон в Париж един минималистичен автомобил – и след първоначалното учудване, получава нечакано въодушевление. Малко автомобилче с муцуна като на жаба, весели цветове и с форма на микрован с гъвкав интериор – целта е то да е засенчи сивотата сред автомобилите от средата на 80-те години.
Доставя удоволствие с голям сгъваем покрив и свежи цветове
Twingo доставя удоволствие, отвътре е по-голямо, отколкото предполага външната дължина от само 3,42 метра, като и без друго е малък футурист. Няма начин да не оцените гъвкавата задна седалка, която се регулира по дължина със 17 см. Пластмасовият кокпит е прегледен, но разположеният в средата скоростомер понякога реагира по-бавно, отколкото Twingo се стрелка в завоите. Постоянна критика има към комфорта на седене: прекалено къса повърхност за седене и не особено добри тапицерии като в R5. От него е и 1,2-литровият 4-цилиндров двигател с 55 к.с. – от съображения, свързани с разходите. Водачите на Twingo се поздравяваха със светлинен клаксон или си махаха през отворения сгъваем покрив (най-важната екстра в началото) на струващото 16 000 германски марки Twingo. През първите години за модела не се предлагат екстри като ABS, въздушни възглавници, задни подглавници или търсеното впоследствие централно заключване.

Едва през 2007 г., след 2,42 милиона екземпляра, последното Twingo от първото поколение на модела слиза от конвейера. Статусът му като употребяван автомобил и база за тунинг-експерименти правят намирането на оригинален автомобил в добро състояние доста труден за намиране. Най-големият проблем на футуристичното по онова време Twingo е старомоден – ръждата го атакува през праговете и окачването. Все пак макар, че Twingo не е сред безупречните в техническо отношение модели, рядко се поврежда сериозно. Освен това за малкия „французин“ има голям брой резервни части.
