2023
След като повторното завладяване на сегмент C – един от приоритетите на стратегическия план
Renaulution, е силно напреднало с успехите на Mégane E-Tech electric, Arkana и Austral, идва
ред на завладяването на сегмент D. Първата стъпка беше подход към семейството с новия
Espace, а втората е изцяло нов и дързък модел: новият Rafale.
Този модел е първият сериен автомобил, който е проектиран изцяло в съответствие с новия визуален език, въведен от Жил Видал. Оригиналната радиаторна решетка на новото Renault Rafale е изградена върху отличителната ромбоидна тема. Съставена е от множество малки ромбове, които организират триизмерно пространство около централната емблема.
След новото Clio, новият Rafale е вторият автомобил от гамата на Renault, който демонстрира
новия светлинен подпис на марката. Ясно разпознаваем с ромбовидната си графика, той
изразява сила и здравина, като същевременно засилва визуалното присъствие на автомобила.
Напълно в крак с времето си, новото Renault Rafale е модел с най-съвременна свързаност, с ефективно задвижване E-Tech full hybrid с мощност 200 к.с. (среден разход – 4,7 л/100 км, пробег – до 1100 км) и е произведено с голям брой рециклирани материали.
С така наречената „серийно-паралелна“ хибридна архитектура задвижващият агрегат E-TECH
full hybrid с мощност от 200 к.с. комбинира 3-цилиндров 1,2-литров бензинов двигател с
турбокомпресор с мощност от 130 к.с. (96 кВт) и 205 Нм въртящ момент и два електрически
двигателя. Сам по себе си бензиновият двигател с вътрешно горене вече е перла в
технологията, обединявайки цикъла на Милър, рециркулация на отработените газове с
ниско налягане, турбо с променлива геометрия и дългоходова архитектура като при дизел. Резултатът е изключителна ефективност от 41%. Основният електродвигател развива 50 кВт (70 к.с.) и 205 Нм. Захранван от литиево-йонна батерия с капацитет 2 кВтч и напрежение 400V, той осигурява електрическото задвижване. Докато вторичният електродвигател тип HSG (високоволтов стартер генератор) с мощност 25 к.с. и 50 Нм въртящ момент отговаря за стартирането на двигателя с вътрешно горене и за смяната на предавките на многорежимната трансмисия без съединител.
Ще има и версия Е-Tech 4×4 с мощност 300 к.с. Отзад Rafale разполага с многораменно окачване и с най-новата версия на системата за завиване на четирите колела 4CONTROL Advanced.
С дължина 4,71 м и широчина 1,86 м, новото Renault Rafale уверено се вписва в сегмент D, а
височината му от 1,61 м го поставя редом със спортните SUV модели. Благодарение на дългото си междуосие (2,74 м, идентично с това на новия Espace) новото Renault Rafale може да се възползва от изключително плавната, профилирана линия на покрива, която запазва пространството за главата на втория ред без да е необходимо да се прекъсва линията при задното стъкло.
Иновативен и грандиозен, Solarbay, панорамният стъклен покрив (1470 x 1117 мм), представен
в новото Renault Rafale, е разработен от Saint-Gobain. Освободен е от наличието на сенник
благодарение на своята „AmpliSky“ технология. Това е завършена активна система, която се
замъглява при поискване и която е базирана на движение на молекули, причинено от
електрическо поле. Водачът и пътниците могат да избират между четири позиции: напълно прозрачен покрив, напълно непрозрачен покрив, прозрачен покрив отпред и непрозрачен покрив отзад и обратно.
Новото Renault Rafale е първият автомобил в света, в чийто интериор са използвани шисти и
тониран корк в кокпита. При версията Esprit Alpine естественият шистов камък буквално
напомня алпийската среда.
Базирано на платформата от последно поколение CMF-CD, новото Renault Rafale E-Tech full hybrid с мощност 200 к.с. ще бъде лансирано през пролетта на 2024 г.