Renault R4: баничарката драгстер


9
мар.
2018

„До 4000 об/мин се управлява като напълно стандартно R4, но след това се превръща в истински драгстер“, разкрива пилотът Бернард. Той е част от екипа, който преди седем години се опита да постигне рекорд за скорост на солените полета в щата Юта със… стара „баничарка“! Целта беше 280 км/ч – но преди всичко заради твърде високото аеродинамично съпротивление и сравнително влажната настилка екипът беше принуден да се задоволи с едва 237,3 (почти два пъти повече, отколкото при оригинала). Публиката в Боневил обаче е възхитена – а отборът от четирима френски ентусиасти е щастлив, че „кашонестият“ болид не се е обърнал при поривите на вятъра.

R4 се бореше в класа с кубатура 1,0-1,5 л

Галската „бегачка“ е толкова ниска, че сякаш Обеликс се е качил в нея.

С оригинала, произвеждан в периода 1961-1992, „бегачката“ няма почти нищо общо…

…освен формата на каросерията, разбира се. В борбата за рекорда задните калници са скрити.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
50 години Italdesign: Lamborghini Cala Concept

4
апр.
2018

Преглед на най-известните модели на Giugiaro

Card image cap
4500 к.с. за 400 метра

24
авг.
2016

Тимо и Денис Хаберман са най-бързите братя в Германия: при състезанията с драгстери като това през този уикенд на Хокенхайм те се движиха с над 400 км/ч

Card image cap
Клубът на супербързите: Ferrari 488 GTB

5
авг.
2017

Ако искате да влезете в клуба на най-бързите автомобили, то моделът трябва да вдига поне 480 км/ч! Преглед на 73-те най-бързи и ексклузивни автомобили на света.

Card image cap

В последния брой:

Архив >