Renault-Nissan, която придоби и Mitsubishi Motors през по-миналата година, успя да победи по продажби на леки автомобили Volswagen Group и излезе на върха. Nissan докладва за 5,82 млн. реализации, при Renault те бяха 3,76, а Mitsubishi се „отчете“ с 1,03 млн. – по този начин общият брой на продажбите на концерна стана 10,61 млн. Така трите марки успяха да „отвеят“ брандовете на VW Group (в т.ч. Audi, Skoda, Seat, Porsche и др.). чиито продукти намериха 10,53 млн. купувачи. Toyota Motor, която през 2016 беше на второ място, сега се смъкна с една позиция надолу, постигайки 10,2 млн. реализации.
Много производители се стремят да увеличат продажбите си, като постигат икономии от мащаба и намаляват разходите си, нужни най-вече за разработката на следващото поколение технологии, свързани с автономното шофиране, електрифицирането и мобилните услуги. Именно в това беше фокусът на Renault-Nissan и мотивацията на Карлос Гон да придобие Mitsubishi. Oт своя страна, Toyota си партнира с Mazda Motor и Suzuki Motor с цел съкращаване на разходите си за развойна дейност около електромобилите и други технологии.
Не всички производители обаче разчитат на икономии от мащаба – General Motors например продаде Opel/Vauxhall на PSA Group през миналата година, за да се фокусира върху по-печеливши дейности. Изглежда, за американците тази стратегия се е оказа успешна, след като постигнаха оперативна печалба 6,8% за периода януари-септември. Това беше по-високо, отколкото при Nissan (5,0%) и Mitsubishi (4,8%).