Renault Mégane Turbo 280 R.S.: като по релси


2
дек.
2018

„Брат, задникът ми завива!” – изстрелва моят приятел Ивчо при въпроса „Как си?” след 27-ата обиколка на кръговото. На 43-ата без да го питам сам си го каза – „Моля те да сляза…”. На мен обаче не ми е достатъчно – същият завой, същият радиус… и тук-таме по някой „мачо“, който решава да се включи директно в крайна лява лента. Подобни „герои“ обаче не ме притесняват – огромните 355-милиметрови дискове „захапват” зверски здраво, а начинът, по който Megane RS завива, е просто феномененален! След 60 км/ч и задните колела се отклоняват с 2,7 градуса в същата посока като предните. Така в първия момент имате усещането, че задницата поднася/презавива, а всъщност това супернаточено Renault върви като по релси! След 50-ата обиколка на кръговото съм убеден в две неща – първо: лошо ми е, и второ – ако сте се решили да инвестирате 55 990 лв. в Megane R.S., ще се наслаждавате много на завиващaта задна ос – тя е серийна. И благодарение на нея усещането при шофиране с висока скорост по пътища с много завои е невероятно!

Tова Renault е модел, който няма да ви остави равнодушни. То обаче изисква здрав разум – защото всеки на пътя иска да ви предизвика и да демонстрирате какво може 1,8-литровият турбомотор с 280 „коня”и 390 Нм от новия Alpine A110. От армада Е36-ци, 15-годишно Volvo S60, през ML „тийнейджър“ до ново-новеничко Porsche Cayman: спектърът на автомобили, чиито водачи са прекалили с „Бързи и яростни“ и искаха да се състезават с нас, се оказа доста широк… И макар че за нарушенията на ЗДвП не бива да се търсят оправдания, донякъде разбирам откъде идва всичко – просто Megane R.S. изглежда супернахакано и с визията си сякаш предизвиква останалите – раздути калници, LED-светлини във формата на карирани флагове… просто този „хотхеч“ е истински „спортист“, жаден за скорост! И не го крие.

Светлини за мъгла, оформени като кариран флаг – невероятно хрумване!

ИЗВОД

Последното издание на Megane R.S. за пореден път доказва колко добри са французите, когато става въпрос за „бегачки“ с предно задвижване. „Наточеният“ хечбек успява идеално да направи „шпагата“ между „суровата“ природа на спортен модел и удобството за всекидневно шофиране.

Технически данни

Двигател: 4-цил., турбо, отпред напр. • Работен обем: 1798 cм³ • Макс. мощност: 205 кВт (280 к.с.) при 6000 об/мин • Макс. въртящ момент: 390 Нм при 2400 об/мин • Задвижване: предно, 6-степ. трансмисия • Д/Ш/В: 4364/1875/1428 мм • Тегло: 1382 кг • Обем на багажника: 384-1247 л • 0–100 км/ч: 5,8 сек • Макс. скорост: 255 км/ч • Разход: 7,2 л/100 км А95 Н • Емисии CO2: 161 г/км • Цена: oт 55 990 лв.

Още по темата

Card image cap
Първи сравнителен тест на новия Ford Ka+

19
ян.
2017

Почти 40 сантиметра по-дълъг и минимално по-скъп от своя предшественик, новият Ka+ се опитва да разбърка картите в класа на малките автомобили. Дали това е достатъчно, за да извадиш силен коз при моделите с дължина 4 метра?

Card image cap
Bridgestone Turanza T005 – терминаторът на капките

4
апр.
2018

Bridgestone Turanza T005 е най-добрата гума за дъжд и дава пълен контрол при шофиране

Card image cap
Kia Rio – aмбиция, самочувствие, еволюция

9
мар.
2017

Kia пусна ново поколение на Rio – освен че изглежда по-добре от предшественика си, малкият чаровник блести с много умения и демонстрира зрялост. Една доказана концепция

Card image cap
VW Golf GTI Clubsport S: с 310 “коня” на Нюрбургринг

14
юни
2016

По случай 40-ия юбилей на Golf GTI VW лансира на пазара GTI Clubsport S. Поредната специална версия? Да, и то каква!

Card image cap

В последния брой:

Архив >