Renault Mégane Turbo 280 R.S.: като по релси


2
дек.
2018

„Брат, задникът ми завива!” – изстрелва моят приятел Ивчо при въпроса „Как си?” след 27-ата обиколка на кръговото. На 43-ата без да го питам сам си го каза – „Моля те да сляза…”. На мен обаче не ми е достатъчно – същият завой, същият радиус… и тук-таме по някой „мачо“, който решава да се включи директно в крайна лява лента. Подобни „герои“ обаче не ме притесняват – огромните 355-милиметрови дискове „захапват” зверски здраво, а начинът, по който Megane RS завива, е просто феномененален! След 60 км/ч и задните колела се отклоняват с 2,7 градуса в същата посока като предните. Така в първия момент имате усещането, че задницата поднася/презавива, а всъщност това супернаточено Renault върви като по релси! След 50-ата обиколка на кръговото съм убеден в две неща – първо: лошо ми е, и второ – ако сте се решили да инвестирате 55 990 лв. в Megane R.S., ще се наслаждавате много на завиващaта задна ос – тя е серийна. И благодарение на нея усещането при шофиране с висока скорост по пътища с много завои е невероятно!

Tова Renault е модел, който няма да ви остави равнодушни. То обаче изисква здрав разум – защото всеки на пътя иска да ви предизвика и да демонстрирате какво може 1,8-литровият турбомотор с 280 „коня”и 390 Нм от новия Alpine A110. От армада Е36-ци, 15-годишно Volvo S60, през ML „тийнейджър“ до ново-новеничко Porsche Cayman: спектърът на автомобили, чиито водачи са прекалили с „Бързи и яростни“ и искаха да се състезават с нас, се оказа доста широк… И макар че за нарушенията на ЗДвП не бива да се търсят оправдания, донякъде разбирам откъде идва всичко – просто Megane R.S. изглежда супернахакано и с визията си сякаш предизвиква останалите – раздути калници, LED-светлини във формата на карирани флагове… просто този „хотхеч“ е истински „спортист“, жаден за скорост! И не го крие.

Светлини за мъгла, оформени като кариран флаг – невероятно хрумване!

ИЗВОД

Последното издание на Megane R.S. за пореден път доказва колко добри са французите, когато става въпрос за „бегачки“ с предно задвижване. „Наточеният“ хечбек успява идеално да направи „шпагата“ между „суровата“ природа на спортен модел и удобството за всекидневно шофиране.

Технически данни

Двигател: 4-цил., турбо, отпред напр. • Работен обем: 1798 cм³ • Макс. мощност: 205 кВт (280 к.с.) при 6000 об/мин • Макс. въртящ момент: 390 Нм при 2400 об/мин • Задвижване: предно, 6-степ. трансмисия • Д/Ш/В: 4364/1875/1428 мм • Тегло: 1382 кг • Обем на багажника: 384-1247 л • 0–100 км/ч: 5,8 сек • Макс. скорост: 255 км/ч • Разход: 7,2 л/100 км А95 Н • Емисии CO2: 161 г/км • Цена: oт 55 990 лв.

Още по темата

Card image cap
В кои модели ще се возите като крал?

18
апр.
2017

Оставяме се да ни поглезят – в случая автомобили с кралски комфорт. Качване, движение, наслаждаване. Накрая може да има само един крал. Един тест на Волфганг Кьониг (от немски – „крал”)

Card image cap
Лайфстайл авантюра

4
апр.
2018

Практичното комби на Dacia винаги се е отличавало с много място. Сега Logan MCV Stepway е "натоварен" и с малко лайфстайл, както и с по-богато оборудване

Card image cap
Honda НR-V 1.6 i-DTEC: Jazz без страх от бордюри

23
авг.
2016

Малкият SUV HR-V впечатлява с всестранните си таланти

Card image cap
Škoda Octavia Combi срещу Peugeot 308 SW: Кой е по-добрият товарач?

10
май
2017

Octavia получи фейслифт. Peugeot 308 решава да премери сили с актуалната Škoda

Card image cap

В последния брой:

Архив >