Renault Megane TCе 140 GPF: в този Megane има нещо звездно


9
май
2019

На свиващото се търсене на дизели Renault отговаря с нов 1,3-литров турбобензинов двигател, съвместна разработка с Daimler. Под капака на Megane агрегатът с филтър за твърди частици е наличен в два варианта на мощност – 115 к.с./220 Нм и 140 к.с./240 Нм. Ние тествахме по-потентното изпълнение. При него турбодупка почти не се усеща, а решения като електрически управляем разтоварващ клапан (e-waste gate) правят машината „по-отзивчива“ на командите с педала на газта. В комбинация със спортното поведение на хечбека тя няма да разочарова тези, които търсят по-спортно усещане при шофиране. Другото предимство на новия агрегат е тихата му работа. По официални данни разходът в смесен цикъл е малко под 6 л на 100 км – но във всекидневието е добре да се подготвите за около 7.

Триъгълната цилиндрова глава прави разположението на двигателя изключително компактно

Новият агрегат с обозначение TCe използва Mirror Bore Coating – технология за плазмено покритие на цилиндрите, прилагана до момента за двигателя на Nissan GT-R с цел увеличаване на енергийната ефективност чрез намаляване на триенето и оптимизиране на топлопроводимостта. Много интересна е и триъгълната цилиндрова глава с централно разположени инжектори за оптимизация на горивния процес, които работят при налягане до 250 бара.

Седалките на тестовия автомобил бяха много удобни

ИЗВОД

Новият „турбиниран“ 1,3-литров мотор пасва идеално както на каросерията, така и на природата на Megane. Разбира се, не бива да очаквате чудеса по отношение на разхода в сравнение с дизелите на Renault. Всичко останало обаче ни допадна.

Не, тук няма да откриете логото със звездата от Щутгарт – но машината под предния капак е предназначена и за модели на Mercedes

TЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател 4-цил. редови, отпред напречно • Работен обем 1330 куб.см • Макс. мощност 103 кВт (140 к.с.) • Макс. въртящ момент 240 Нм • Макс. скорост 205 км/ч • 0–100 км/ч 9,5 сек • Задвижване предно/6-степ. трансмисия • Резервоар 50 л Д/Ш/В 4359/1814/1448 мм • Багажник 434–1247 л • Тегло (празен) 1231 кг • Разход EU-Mix ок. 5,7 л А95Н/100 км • Емисии CO2 125 г/км • Цена: от 35 790 лева

Още по темата

Card image cap
Сравнителен тест на компактни дизелови ванове

10
май
2017

Три вана, един въпрос: колко струва един семеен превозвач? BMW и наскоро обновената Kia ги делят около 20 000 лв.

Card image cap
Винаги може и по-бързо!

25
мар.
2017

1500 к.с., 1600 Нм, 420 км/ч максимална скорост – Bugatti Chiron е суперлатив на колела. AUTO BILD тества суперспортиста

Card image cap
5-звездният хотел на шест колела

4
авг.
2017

С нов интегриран кемпер Eura се включва в топсегмента. По отношение на дизайна и качеството Integra „чука на вратата“ на високия клас. Нашият тест ще разкрие какво може този дом на колела

Card image cap
E-клас Coupé застава на старта (ВИДЕО)

12
дек.
2016

Новият Mercedes E-клас Coupé използва техниката на седана и залага на елегантните форми. AUTO BILD ви разкрива най-важното за красавеца от Щутгарт

Card image cap

В последния брой:

Архив >