Renault Megane TCе 140 GPF: в този Megane има нещо звездно


9
май
2019

На свиващото се търсене на дизели Renault отговаря с нов 1,3-литров турбобензинов двигател, съвместна разработка с Daimler. Под капака на Megane агрегатът с филтър за твърди частици е наличен в два варианта на мощност – 115 к.с./220 Нм и 140 к.с./240 Нм. Ние тествахме по-потентното изпълнение. При него турбодупка почти не се усеща, а решения като електрически управляем разтоварващ клапан (e-waste gate) правят машината „по-отзивчива“ на командите с педала на газта. В комбинация със спортното поведение на хечбека тя няма да разочарова тези, които търсят по-спортно усещане при шофиране. Другото предимство на новия агрегат е тихата му работа. По официални данни разходът в смесен цикъл е малко под 6 л на 100 км – но във всекидневието е добре да се подготвите за около 7.

Триъгълната цилиндрова глава прави разположението на двигателя изключително компактно

Новият агрегат с обозначение TCe използва Mirror Bore Coating – технология за плазмено покритие на цилиндрите, прилагана до момента за двигателя на Nissan GT-R с цел увеличаване на енергийната ефективност чрез намаляване на триенето и оптимизиране на топлопроводимостта. Много интересна е и триъгълната цилиндрова глава с централно разположени инжектори за оптимизация на горивния процес, които работят при налягане до 250 бара.

Седалките на тестовия автомобил бяха много удобни

ИЗВОД

Новият „турбиниран“ 1,3-литров мотор пасва идеално както на каросерията, така и на природата на Megane. Разбира се, не бива да очаквате чудеса по отношение на разхода в сравнение с дизелите на Renault. Всичко останало обаче ни допадна.

Не, тук няма да откриете логото със звездата от Щутгарт – но машината под предния капак е предназначена и за модели на Mercedes

TЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател 4-цил. редови, отпред напречно • Работен обем 1330 куб.см • Макс. мощност 103 кВт (140 к.с.) • Макс. въртящ момент 240 Нм • Макс. скорост 205 км/ч • 0–100 км/ч 9,5 сек • Задвижване предно/6-степ. трансмисия • Резервоар 50 л Д/Ш/В 4359/1814/1448 мм • Багажник 434–1247 л • Тегло (празен) 1231 кг • Разход EU-Mix ок. 5,7 л А95Н/100 км • Емисии CO2 125 г/км • Цена: от 35 790 лева

Още по темата

Card image cap
Hyundai Ioniq: дискретно иновативен

6
апр.
2017

Хибридът на Hyundai отговаря на вкусовете на европейските потребители – и не се опиянява от прекален футуризъм

Card image cap
Първи тест на новия Ignis: Suzuki отново пусна готина кола

12
ян.
2017

След пауза от осем години Ignis се завръща – тествахме симпатичния микро-SUV

Card image cap
100 000 км с VW T5 Multivan: надежден и комфортен

14
ное.
2017

VW T5, класикът, бащата на всички ванове. Той никога не е бил евтин, но винаги е бил много обичан. Колко много - това се разбира от този продължителен тест.

Card image cap

В последния брой:

Архив >