Renault Megane TCе 140 GPF: в този Megane има нещо звездно


9
май
2019

На свиващото се търсене на дизели Renault отговаря с нов 1,3-литров турбобензинов двигател, съвместна разработка с Daimler. Под капака на Megane агрегатът с филтър за твърди частици е наличен в два варианта на мощност – 115 к.с./220 Нм и 140 к.с./240 Нм. Ние тествахме по-потентното изпълнение. При него турбодупка почти не се усеща, а решения като електрически управляем разтоварващ клапан (e-waste gate) правят машината „по-отзивчива“ на командите с педала на газта. В комбинация със спортното поведение на хечбека тя няма да разочарова тези, които търсят по-спортно усещане при шофиране. Другото предимство на новия агрегат е тихата му работа. По официални данни разходът в смесен цикъл е малко под 6 л на 100 км – но във всекидневието е добре да се подготвите за около 7.

Триъгълната цилиндрова глава прави разположението на двигателя изключително компактно

Новият агрегат с обозначение TCe използва Mirror Bore Coating – технология за плазмено покритие на цилиндрите, прилагана до момента за двигателя на Nissan GT-R с цел увеличаване на енергийната ефективност чрез намаляване на триенето и оптимизиране на топлопроводимостта. Много интересна е и триъгълната цилиндрова глава с централно разположени инжектори за оптимизация на горивния процес, които работят при налягане до 250 бара.

Седалките на тестовия автомобил бяха много удобни

ИЗВОД

Новият „турбиниран“ 1,3-литров мотор пасва идеално както на каросерията, така и на природата на Megane. Разбира се, не бива да очаквате чудеса по отношение на разхода в сравнение с дизелите на Renault. Всичко останало обаче ни допадна.

Не, тук няма да откриете логото със звездата от Щутгарт – но машината под предния капак е предназначена и за модели на Mercedes

TЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател 4-цил. редови, отпред напречно • Работен обем 1330 куб.см • Макс. мощност 103 кВт (140 к.с.) • Макс. въртящ момент 240 Нм • Макс. скорост 205 км/ч • 0–100 км/ч 9,5 сек • Задвижване предно/6-степ. трансмисия • Резервоар 50 л Д/Ш/В 4359/1814/1448 мм • Багажник 434–1247 л • Тегло (празен) 1231 кг • Разход EU-Mix ок. 5,7 л А95Н/100 км • Емисии CO2 125 г/км • Цена: от 35 790 лева

Още по темата

Card image cap
Toyota Yaris 1.5 Hybrid: Солиден, но ръждив

7
апр.
2016

Хибридните модели на Toyota отдавна са синоним на надеждност. Тестът на 100 000 км обаче не премина съвсем без последствия за единствения малък хибриден автомобил на пазара

Card image cap
Първи впечатления: VW Touran 1.6 TDI – Повече от достатъчно

22
май
2016

Второто поколение на VW Touran се появи през миналата година – 12 години след първото. Новият Touran е базиран на MQB платформата на концерна и предлага много място за пасажерите и техния багаж

Card image cap
Toyota Hilux: интелигентното работно момче

12
февр.
2017

В последното си поколение японският пикап със славата на неразрушим залага на модерна техника – и може да товари до 1235 кг

Card image cap
Mercedes E-клас All-Terrain 4×4²: когато G срещне Е

20
юли
2017

Mercedes E-клас All-Terrain 4x4² разчупва всички стереотипи. Ще ви запознаем с историята на една нова порода автомобил!

Card image cap

В последния брой:

Архив >