Renault Mégane R.S.: ракета в компактния клас

Със съкращението R.S. Renault ни обещава върхово удоволствие от шофирането. На традицията не изневерява и най-младият член на „династията“ – Mégane R.S. Ние го тествахме – на лимита

1202
2018

От десетина година най-бързите версии на Megane се нареждат сред героите на Зеления ад. През годините 2008 (R26.R, 8:17 мин), 2011 (R.S. Trophy, 8:08 мин) и 2014 (R.S. 275 Trophy-R, 7:54 мин) всички тези модификации постигнаха рекорди за автомобили с предно задвижване. „Най-свежият“ R.S. също се готви да продължи славната традиция.

С Launch Control R.S. се изстрелва брутално

За задвижването се грижи 1,8-литров турбодвигател, който ръмжи приятно и се развърта пъргаво. Мощността му е увеличена от от 273 к.с. (макс. въртящ момент – 360 Нм) при Trophy-R на 280 к.с. (390 Нм). R.S. вече спринтира от 0 до 100 за 5,8 вместо за 6 секунди, а максималната му скорост е вдигната на 255 км/ч. За първи път в историята R.S. е оборудван с трансмисия с два съединителя, наречена EDC. Смяната на предавките се извършва посредством селектора на централната конзола или чрез „перата“ на волана. Наред с по-късите времена за превключване EDC предлага и Launch Control и четири предварително конфигурирани режима (Comfort, Neutral, Sport, Race), които имат влияние върху реакциите на скоростната кутия, ESP, ABS, педала на газта, звука и кормилното управление.

Отново сериозни аплодисменти заслужава окачването, което както при предшественика разчита на съставни шенкели. По този влиянието на предното задвижване върху кормилното управление е елиминирано в максимална степен. Почти няма странично накланяне на каросерията, а комфортът на возене е по-добър в сравнение със стария модел – което се дължи в голяма степен на новите амортисьори с хидравлични тампони. За по-амбициозните водачи има по-стегнато Cup-окачване с нови настройки на блокажа на Torsen-диференциала и спирачки Brembo – именно тази най-наточена модификация тествахме на пистата Херес. Тук веднага усещаме ползите от четирите завиващи колела – или системата 4Control. С нея R.S. следва прецизно зададената траектория и се радва на прекрасно сцепление. В края на годината ще бъде представен и още по-яростен R.S. – с 299 к.с./400 Нм. С него Renault отново ще атакува рекорда на Ринга.

Технически данни на Renault Mégane R.S. • Двигател: 4-цил., турбо, отпред напр. • Работен обем: 1798 cm³ • Макс. мощност: 205 кВт (280 к.с.) при 6000 об/мин • Макс. въртящ момент: 390 Нм при 2400 об/мин • Задвижване: предно, 7-степ. трансмисия с два съединителя • Д/Ш/В: 4364/1875/1428 мм • Тегло: 1505 кг • Обем на багажника: 384-1247 л • 0–100 км/ч: 5,8 сек • Макс. скорост: 255 км/ч • Разход: 6,9 л/100 км А95 Н • Емисии CO2: 155 г/км • Цена: ок. 80 000 лв. (по данни за Германия)

Извод

В най-новото си поколение Megane за пореден път „мутира“ от компактен модел до истинска „бегачка“. Двигателят от Alpine осигурява сериозна тяга и в комбинация с окачването гарантира истинско удоволствие.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин