2016
Години наред Renault Megane RS беше синоним на върхово удоволствие от шофирането и образец за подражание в компактния клас: окачване, кормилно управление, трансмисия, седалки и не на последно място – съотношение цена-качество: всичко това беше на върхово ниво. Остаряващият модел лека-полека отива в пенсия – макар че той официално ще бъде предлаган до есента на 2016 г. Докато следващата генерация на френския суперспортист се появи, върховата модификация ще бъде GT с 205 к.с. Той е базиран на модулната платформа CMF, подобно на Espace и Talisman. Дали обаче тази база е достатъчно добра предпоставка за спортно поведение? Ще разберем това след първия ни тест.
При Renault Mégane GT завиват всички колела
Всеки шофьор веднага ще усети основния технически акцент в Megane GT още при първия завой –серийно моделът е оборудван със системата 4Control за завиващи задни колела. В спортен режим тя позволява отклонение на задните колела до 2,7 градуса със скорост до 80 км/ч в противоположна посока на предните. Така автомобилът става по-маневрен и по-динамичен. Над тази граница (в нормален режим тя е 60 км/ч) задните колела се отклоняват в същата посока като предните с цел по-добра стабилност. На пътя всичко това функционира напълно перфектно. GT се провира уверено в тесни пространства и в граничната зона не се чувства претоварен. По някакъв начин инженерите на Renault Sport са успeли да неутрализират типичното за предното задвижване недозавиване. Все пак, когато човек прекали, веднага ще почувства фината реакция на ESP върху вътрешното за завоя колело.
Под капака работи 1,6-цилиндров мотор
Кормилното управление реагира прецизно, рядко ще ви се налага да правите допълнителни корекции, а воланът е от приятно лек до спортно стегнат. В бързи завои седалките тип „корито” винаги задържат телата на пътуващите в оптимална позиция – прекрасна комбинация от комфорт и странична опора. 1,6-литровият агрегат с 205 к.с. изстрелва GT за 7 сек до 100 км/ч и работи много добре в комбинация със 7-степенната автоматична трансмисия с два съединителя. Тя се справя учудващо успешно със задачите си – а който не е доволен от нея, може да селектира сам предавките посредством „перата” на волана. Те обаче са позиционирани доста по-високо от точките за захват на волана, така че човек често вместо да сменя предавките контролира радиото. По отношение на окачването от Renault са избрали типичната спортна настройка.Затова и неравностите на пътя биват предавани доста безмилостно към телата на пасажерите.
Още по-интересно е, че GT серийно се оборудва със система Launch Control. Натискате спирачката с левия крак, давате пълна газ с десния, за две секунди дърпате и двете „пера” на волана и така електрониката веднага разбира какво иска шофьорът. Остава само да отместите левия си крак… и приятен полет!
Технически данни | Renault Mégane GT |
Тип двигател | 4-цил. редови, турбо |
Разположение | отпред напр. |
Работен обем | 1618 cм³ |
кВт (к.с.) при об/мин | 151 (205) / 6000 |
Литрова мощност | 126,8 к.с./л |
Нм при об/мин | 280 / 2400 |
Задвижване | предно |
Трансмисия | 7-степ. с два съединителя |
Предни гуми | 225/45 R 17 |
Задни гуми | 225/45 R 17 |
Размери Д/Ш/В | 4359/1814/1447 мм |
Тегло/пол. товар | 1392 / 532 кг |
Относителна мощност | 6,8 кг/к.с. |
Разход EU-Mix | 6,0 л А95 Н |
0-100 км/ч | 7,1 сек |
Макс.скорост | 230 км/ч |
Извод
В Mégane GT Renault успява да комбинира всекидневна пригодност със спортен дух. Автомобилът „звучи” спортно, пъргав е по завоите и със своите 205 к.с. е истински мощен – въпреки че контролът им с DSG няма да се хареса на всеки. Малките несъвършенства като създаващия отражения голям дисплей, позиционираните твърде високо лостчета за смяна на предавките или високият товарен ръб не успяват да развалят цялостното позитивно впечатление от модела.