Renault Mégane Grandtour 1.5 dCi на старо: френският приятел на семейството

2107
2023

В момента най-много се цени пестеливостта. Затова и в тези нелеки времена покупката на модел от периферията на пазара за употребявани автомобили може да се окаже нелоша идея. Ако търсите алтернатива на тевтонския представител Golf Variant и се огледате към френския му конкурент Renault Mégane Grandtour, то вероятно ще спестите при покупката му немалко пари.
Пример за това е този екземпляр от автокъща Autohus в Гихум до Бремен. Черното компактно комби с дневни светлини във формата на бумеранг е от четвъртото поколение на Mégane, като с дължина 4,63 метра притежава съвсем приличен формат. Дори и шест години след представянето му той изглежда елегантен. Впечатлението от качеството и изработката не ни дава основания за оплакване.

Комбито изглежда доста динамично. Вариантът на модела с четири врати получи пет звезди на краш-теста на Euro-NCAP

Единствено тапицерията на страничната част на шофьорската седалка е нагъната, черните повърхности на централната конзола изглеждат износени, а биалетките тропат по лоши пътни настилки. Като цяло впечатлението от качеството е добро. Само 21 500 лв. искат от автокъщата за това Renault, докато повечето германски конкуренти са с около 5000 лв. по-скъпи. През май 2018 г. като нов тестовият ни автомобил е струвал 46 000 лв. и първата половина на живота си, или тези 113 810 километра, е прекарал в Дания. Начинът на шофиране там си личи: ударите от камъчета по предната броня вследствие на дълги бързи преходи по магистралата се срещат рядко.

Кокпит с красив дизайн с дигитален централен уред. Не чак толкова интуитивна инфотейнмънт система
Въпреки немалкия пробег компактното комби все още върви доста приятно и икономично

Как стои въпросът с оборудването? То не е кой знае колко богато, но е напълно достатъчно за всекидневието: 16-цолови алуминиеви джанти, алуминиеви акценти за прозорците и дъгите на покрива, които заедно с боята металик осигуряват малко блясък. Двузонова климатична инсталация и темпомат увеличават уюта по време на дълъг път. При инфотейнмънт системата мненията са разделени. От една страна, човек може да се радва, че на борда за развлечение и информация на разположение са навигация, бордови компютър, Apple CarPlay и Android Auto.

По френски добър: отопляеми предни седалки с много добър комфорт

От друга страна, управлението на наречената R-Link 2 система чрез малкия седеминчов монитор е истинско мъчение. Полезните асистенти като камера за заден ход, PDC сензори отпред и автоматичен асистент за паркиране са се продавали на германския пазар най-често в пакет. Значително по-симпатичен факт: предните седалки са с отопление. На средностатическото място на задната седалка малко порасналите тийнейджъри биха могли и да се оплакват. Много практично е, че като допълнение на променящата се в зависимост от позицията на облегалката вместимост на багажника от 449 до 1432 литра се сгъва и предната дясна облегалка – за побиране на по-екстравагантни товари.

Средноголямо багажно отделение. В зависимост от вида задвижване вместимостта му варира!

С полезен товар от 527 килограма „французинът“ демонстрира добри умения, а на теглича могат да бъдат закачени до 1700 килограма. Какви са сериозните проблеми на нашия тестови екземпляр? Задната броня и страничната част имат следи от удари на паркинг и от товаро-разтоварни дейности. Възможно е да се оправят със Smart Repair, но ще струва около 1000 лева. Монтираните нискобюджетни гуми вече са доста износени, а проблем в задния ляв спирачен апарат води до загряване на спирачния диск. Тук трябва да се планира спешен ремонт.

Атрактивни 16-цолови алуминиеви джанти, размер гуми с ниска цена

А задвижването? Напречно разположеният 1,5-литров Common-Rail дизелов агрегат е напълно достатъчен за всекидневието. Леко модифициран, той се използва при партньорите от Mercedes в A- и в B-клас. Агрегатът е оборудван с катализатор и филтър за твърди частици. Така оборудван, той отговаря на вече старата норма Euro 6b. На бордовия компютър е изписана консумацията на гориво: за последните 6900 километра Mégane е дал среден разход само 4,9 литра дизел – впечатляваща стойност за автомобил с такива размери.

Гамата от моторизации е голяма. През август 2018 г. се преминава към по-модерната норма на вредни емисии Euro 6d-Temp, а през 2020 г. е направен сдържан фейслифт. Не чак толкова икономични колкото нашия тестови автомобил, но също сравнително пестеливи са по-мощните дизелови версии dCi с работен обем от 1,7 литра и до 165 к.с.

110 к.с. са достатъчни. Козът е ниският разход

Бензиновите опции са с директно впръскване и турбо, с работен обем от 1,2 до 1,6 литра. Малките бензинови двигатели често страдат от проблеми с ангренажната верига. Истинско спортно комби е вариантът TCe-205-GT с 205 к.с. То развива максимална скорост от 230 км/ч и спринтира за 7,1 секунди до темпо 100. Също рядко срещан е и пуснатият на пазара през 2020 г. Plug-in хибриден вариант Grandtour E-Tech Plug-in 160. Той разполага със системна мощност 158 к.с. и предлага електрически пробег от около 35 километра.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин