НЕ Е ГЛАВНА – такава е ролята на дизеловия агрегат в Mégane Grandtour. Да, 1,6-литровият 4-цилиндров мотор се представя убедително с голямата си мощност, бързите спринтове и ниския разход на гориво. Максимална скорост от почти 200 км/ч, малко повече от десет секунди за спринта до 100 км/ч, а индикацията за разхода започва с 5 преди запетаята – доста впечатляващо. dCi обаче има и някои слабости – ако го пришпорите, той става доста шумен, а при ниски обороти е тромав. Прибавяме и проблема с азотните оксиди.
Стигаме и до бензиновия двигател. Той се превръща в скрит коз. С ясен и приятен глас 1,2-литровият 4-цилиндров мотор ускорява бързо. Е, признаваме, че след 160 км/ч TCe агрегатът не демонстрира темперамент, но като цяло оставя впечатление на по-приятен и по-лек от дизеловия. На касата сме привлечени от малкия турбобензинов двигател. Почти 5000 лв. е разликата в полза на бензиновия двигател, което го превръща в първи избор при еднакво оборудване. Дизеловият мотор (5,2 л/100 км) има по-голяма загуба на стойност (в Германия).
МОДЕРНИ КОКПИТИ
Кокпит с монитор във формата на таблет – изглежда добре, но дали е оптимално решение за автомобила? Червената зона на оборотомера на бензиновия двигател започва от 6000 оборота, но той се развърта по-добре от дизеловия.
ИЗВОД
Един съвсем нелесен избор. Дизеловият агрегат е много мощен и икономичен, а бензиновият работи спокойно и струва по-малко. Като цяло бензиновият мотор е по-приятен за каране.