Тест » Renault Mégane E-Tech: френският прочит на електрически кросоувър

Renault Mégane E-Tech: френският прочит на електрически кросоувър

0209
2022

Преди години асоциацията, свързана с „Френска връзка“, беше все още зрелищни преследвания под железопътните мостове на Бруклин. Но днес няма да си говорим за класическата филмова лента от 1971 година с незабравимото участие на Джийн Хекман, а за новата френска връзка – тази с кабел от автомобил към електрическата мрежа.

Renault Mégane E-Tech Electric е френски кросоувър, който видимо залага на модерен дизайн, без претенции да се хареса на всеки. Стартира от 65 790 лева (версия Equilibre). Базата е с батерия от 40 кВтч, която може да се зарежда със 7 кВт променлив ток. Пробегът според производителя е около 300 км, като пълното зареждане отнема до около 7 часа.

Ние обаче имахме шанса да бъдем сред първите, които успяха да тестват върховата моторизация с 220 к.с., с по-голямата акумулаторна батерия с 60 кВтч и 130 кВт капацитет на зареждане. Тук сметката за атрактивното електрическо Renault скача на 88 900 лева, но пробегът е вече около 450 км, а пълното зареждане отнема около половин час.

Щом седнем зад волана, погледът ни веднага е привлечен от 12-инчовия дисплей в средата. За съжаление няма да го откриете в базовото ниво на оборудване Equilibre, а от ниво Techno. Системата обаче работи с Google Android, което ще рече, че едно небрежно подвикване „Hey Google“ е напълно достатъчно, за да използвате множество полезни функции, като например гласово управление на навигацията. Удобният пакет се нарича Google Assistant. Не се стряскайте, ако ползвате iPhone: въпреки иновацията спокойно може да свържете своя смартфон чрез Apple CarPlay с автомобила.

Концепцията на кокпита е чудесна и изцяло фокусирана върху водача. Сътрудничеството с Google при инфотейнмънта носи много удобства

По традиция при пътното поведение от Renault винаги обръщат особено внимание на комфорта. За да го извисят на още по-високо ниво, французите са монтирали в електрическия Mégane например ново интелигентно огледало за обратно виждане. Системата работи с камера, разположена в горната част на задното стъкло, и показва изглед на пътя отзад в реално време върху вътрешното огледало за обратно виждане, което дава напълно безпрепятствена гледка, допълваща това, което се вижда в страничните огледала. Любителите на старата школа безпроблемно може да превключат на класическо огледало за обратно виждане.

С 4,20 м обща дължина и намален надвес, постигнати благодарение на новата модулна платформа CMF-EV, новият Mégane E-TECH Electric демонстрира безпрецедентни пропорции. Със само 110 мм батерията е по-тънка от всякога, което е позволило на дизайнерите да усъвършенстват външните пропорции, като същевременно повишат вътрешното пространство на автомобила, както и да понижат центъра на тежестта. При това височината от 1,50 м е запазена.

Зад бронята има леко спускане, с което се повдига товарният ръб. Интересно решение, вместо двойно дъно

Предното задвижване увеличава незначително диаметъра на завой. Подобно на събратята в сегмента, обзорът назад е ограничен. Тук в употреба влиза функцията Full Auto Park, подобрена версия на полуавтоматичната система за самопаркиране Easy Park Assist. Сега маневрата е почти напълно автономна, тъй като водачът вече не е длъжен дори да сменя предавките между движение напред и назад или да използва педала на газта или спирачката. Ролята му е ограничена до наблюдаване на околната среда и натискане на педала на газта, за да покаже на системата дали да продължи, или да спре маневрата.

За дълъг път имате на разположение 440 литра свободно пространство в багажника, благодарение на удълженото междуосие пътниците на втория ред също разполагат с достатъчно пространство и завиден комфорт. Високата линия на стъклата и плоският покрив създават първоначално субективно впечатление за ограничен простор, но седнете ли веднъж в автомобила, установявате, че е било зрителна измама. На Джийн Хекман това нямаше да му се случи: във филмите си той винаги шофира сам!

Първо впечатление

Оригинален френски стил, особено в екстериора, придава нов чар на електрическата мобилност. Версията с батерия от 40 кВт на пръв поглед е странна, но пазарът ще отсъди.

ИЗВОД

Със страхотния си дизайн Mégane E-Tech Electric е свеж полъх в електрическия компактен клас. На пазари без финансови стимули като България инвестицията не е малка.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин