Renault Megane E-Tech предизвиква Hyundai Kona ЕV: ще надделее ли „французинът“? (ТЕСТ)

0211
2022

ОТ 2018 г. Hyundai Kona Elektro е на пазара и ни придружава навсякъде; той е един от най-добрите електромобили на пазара. Сега „кореецът“ се сдоби със сериозен конкурент в лицето на Renault Megane E-Tech. Показателите на „французина“ са близки: дължина около 4,20 метра, предно задвижване, тегло около 1700 кг, капацитет на батерията около 60 кВтч, и двата модела използват заради предимствата по отношение на ефективността синхронни електромотори, и двата модела имат заради увеличение на пробега отопление с термопомпи (3000 лв. доплащане при Hyundai, 2150 лв. при Renault), и двата са в един и същи ценови сегмент.

Най-голямата разлика: докато Kona се предлага и в бензинова версия, Renault е с концепция само като електромобил. И също така Renault зарежда по-бързо от Hyundai, с максимум 130 вместо със 100 кВт. Освен това Megane E-Tech маркира нова ера по отношение на инфотейнмънта при Renault: първият продукт от водещото началото си от 2018 г. сътрудничество с Google се представя убедително с темпо, добре структурирани менюта и брилянтни цветове на изображението. И тъй като системата за гласови команди, която се „събужда“ с „Хей, Google!“, разбира какво й казвате.
Единствено гласовата ни команда ни към навигацията „Тихо!“ изненадващо всеки път искаше да ни отведе към австрийското селище Щум (в превод на български „ням“). Но това бе единичен случай, иначе навигационната система разбираше идеално всички наши команди за маршрути, температура, аудио и настройки на автомобила – последното не се владееше от иначе надеждната система на Hyundai. Дисплеят му също е по-малък, с по-семпло графично изображение.

Renault изглежда като студия не само отвън. Отпред е просторен, тъй като няма преминаваща централна конзола. Над 770 квадратни сантиметра е площта на монитора на Renault, разположен в L-образна форма. Съдържания на Google, изобразени в добре структурирани, неособено сложни менюта.
Hyundai Kona Electric често е използван като автомобил за споделена мобилност, затова и управлението на кокпита му е много лесно. Виртуални уреди и лостчета за рекуперация има и тук. Класическо управление с четири метални въртящи се превключвателя и физически бутони за отоплението/климатика.

Затова пък Renault със софтуера на Google се издига до нивото на Mercedes MBUX – нищо общо с по-бавната система Easy Link в нашия Captur от продължителните тестове, която ни изнервя с неособено доброто си структуриране на менютата и чийто език неочаквано се сменя на албански. Какво друго се различава при конкурентите: в Renault водачът седи само 22 сантиметра над пода на автомобила, тоест типично като в компактен автомобил, докато в Kona тази височина е 28 сантиметра – това вече е ниво като в SUV. Отзад стойностите са почти идентични; тук пасажерите седят на около 26 сантиметра над пода на автомобила. С голямата си батерия с капацитет от 64 квтч (7000 лева доплащане) моделът предлага солидна електрическа тяга, дава достатъчно добра обратна връзка при ускорение, също и акустична. При бързо ускоряване на излизане от остри завои липсва малко сцепление, като вътрешното за завоя колело буксува; Hyundai е по-пъргавият автомобил при маневри за избягване на препятствие.

Renault Megane E-Tech: Заслужаваща похвала висока облегалка, задницата обаче е тъмна и доста оградена
Ниска позиция на седене; неподвижните подглавници ви принуждават да държите главата малко наведена.
Нyundai Kona ЕV: Пълноценен четириместен автомобил, просторен и отзад.
Висока, типична за SUV позиция на седене с опора за гръбначния стълб.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин