Renault Megane на старо: има проблем в електрическата инсталация

Много по-добър от своя предшественик - но проблемите в електрическата инсталация при Megane остават.


17
ян.
2018

Някой спомня ли си първото Renault Megane? Да, точно този автомобил, който ни изглеждаше скучен със стегнатия си дизайн и заемаше задните места на статистиките за пътни произшествия. Наследникът му е по-добър и в двете отношения. Дизайнът му е свежарски, различен и общата му надеждност вече е в рамките на нормата. Това в никакъв случай не означава, че се появяват по-малка дефекти. Те са преди всичко в електрическата инсталация и при окачването.

Към проблемните области спадат и спирачките. В днешно време не е необходимо преоткриването на дисковата спирачка. Въпреки това новият Megane е оборудван с такива спирачки, които създават ядове на много клиенти. В нашия продължителен тест накладките на спирачките издържаха 60 000 км, но много от читателите споделят, че са сменяли накладки и дискове още след 20 000 километра. Причината: спестеното ламаринено покритие зад спирачния диск. Вследствие на това при използване офроуд спирачните дискове се надират от мръсотията. Отгоре спирачните дискове изглеждат направени от лесно ръждясващ чугун, и поради това трябва често да се сменят вследствие на получените драскотини. Както и сензорите на автоматичното регулиране на далечината на осветяване, които се вграждат серийно при ксеноновите фарове. Тяхната средна трайност е само 30 000 километра. После следва повреда на уплътнението и нахлува влага. Резултатът е смяна.

ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА RENAULT MEGANE В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

Много от електропотребителите са ненадеждни

Ката цяло сензорите при Megane са проблемни. Сензорът за дъжд например работи по-скоро ненадеждно, както бе установено при автомобила от продължителния тест. Той или включва чистачките за по-продължително време, или въобще не ги включва. Всичко това при положение, че те изобщо работят – двигателят и задвижването на чистачките също спадат към податливите на проблеми електропотребители.

Разяден: да се обзаложим, че в най-скоро време придържащата скоба на ауспуха ще се скъса.

Полтергайст: слаби носачи и стабилизатор

Списъкът може да бъде продължен, достигайки до последния електродвигател в Megane – стъклоповдигачите и централното заключване, и до стартера, който често отказва. Също толкова изненадващ за притежателите на Megane е и своенравната „Handsfree Entry & Drive“, както Renault нарича системата за заключване без ключ. Ако случайно забравите да смените навреме батерията на чип-картата, като начало Megane ще обяви пълна стачка.

Мъчителни звуци: спирачните апарати на предната ос често скърцат

Носят се слухове, че в някои случаи и имобилайзерът безпричинно отказва стартирането. Ако дизеловият модел има проблеми с потеглянето, това може да се дължи и на впръскването . Ниската мощност и гъстият дим от ауспуха са признак на дефектна Common Rail помпа, а силната миризма на гориво в автомобила – за неуплътнени впръсквателни дюзи.

Традиция: dСi-дизелите са мощни и безшумни, но не и съвсем безпроблемни. Ядове създават впръскването, ангренажният ремък, турбокомпресорът – и за съжаление различните сензори.

На сляпо: ксеноновите фарове изнервят с чести откази вследствие на проникналата в тях влага.

В отделни случаи се стига до повреди в двигателя поради прескачане и скъсване на ангренажния ремък, както и поради дефектен турбокомпресор. Почти никаква роля не играят течовете на масло или повредите в предавателната кутия – малкото регистрирани подобни случаи се отнасят до изпълнението с 6-степенна  предавателна кутия на мощните дизелови версии.

Бързо ръждясващите спирачни дискове причиняват износване на накладките.

Не може да не споменем значителните подобрения в Megane. Жалко само, че купувачите на нови автомобили не се интересуват много от тях. Смущава ги най-вече дизайнът, и по-специално екстравагантната двуобемна задница. Този факт обаче може само да радва купувачите на употребявани автомобили, тъй като ниското търсене означава спадане на цените за един актуален автомобил.

В отделни случаи са налице проблеми с Common Rail помпите.

Ръждата по крайното гърне на този сравнително нов Megane не обещава нищо добро.

 

Още по темата

Card image cap
A6 Avant, Серия 5 Touring и Е-класа Т-модел: употребявани комбита от висок клас

15
юни
2017

Престиж, простор и мощност: A6 Avant, Серия 5 Touring и Е-класа Т-модел са всетранни таланти и като нови струват около 100 000 лева.

Card image cap
Употребяваните автомобили на ужаса

27
дек.
2016

Тези автомобили направо подлудяват специалиста по употребявани автомобили на AUTO BILD Ларс Буземан

Card image cap
Да се погрижим за акумулатора

12
дек.
2017

В най-студеното време на годината капацитетът на акумулатора може да намалее драстично. AUTO BILD разкрива как да удължите живота на стартерната батерия и какво да направите, когато тя ви предаде

Card image cap

В последния брой:

Архив >