2018
Някой спомня ли си първото Renault Megane? Да, точно този автомобил, който ни изглеждаше скучен със стегнатия си дизайн и заемаше задните места на статистиките за пътни произшествия. Наследникът му е по-добър и в двете отношения. Дизайнът му е свежарски, различен и общата му надеждност вече е в рамките на нормата. Това в никакъв случай не означава, че се появяват по-малка дефекти. Те са преди всичко в електрическата инсталация и при окачването.
Към проблемните области спадат и спирачките. В днешно време не е необходимо преоткриването на дисковата спирачка. Въпреки това новият Megane е оборудван с такива спирачки, които създават ядове на много клиенти. В нашия продължителен тест накладките на спирачките издържаха 60 000 км, но много от читателите споделят, че са сменяли накладки и дискове още след 20 000 километра. Причината: спестеното ламаринено покритие зад спирачния диск. Вследствие на това при използване офроуд спирачните дискове се надират от мръсотията. Отгоре спирачните дискове изглеждат направени от лесно ръждясващ чугун, и поради това трябва често да се сменят вследствие на получените драскотини. Както и сензорите на автоматичното регулиране на далечината на осветяване, които се вграждат серийно при ксеноновите фарове. Тяхната средна трайност е само 30 000 километра. После следва повреда на уплътнението и нахлува влага. Резултатът е смяна.
ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА RENAULT MEGANE В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА
Много от електропотребителите са ненадеждни
Ката цяло сензорите при Megane са проблемни. Сензорът за дъжд например работи по-скоро ненадеждно, както бе установено при автомобила от продължителния тест. Той или включва чистачките за по-продължително време, или въобще не ги включва. Всичко това при положение, че те изобщо работят – двигателят и задвижването на чистачките също спадат към податливите на проблеми електропотребители.
Списъкът може да бъде продължен, достигайки до последния електродвигател в Megane – стъклоповдигачите и централното заключване, и до стартера, който често отказва. Също толкова изненадващ за притежателите на Megane е и своенравната „Handsfree Entry & Drive“, както Renault нарича системата за заключване без ключ. Ако случайно забравите да смените навреме батерията на чип-картата, като начало Megane ще обяви пълна стачка.
Носят се слухове, че в някои случаи и имобилайзерът безпричинно отказва стартирането. Ако дизеловият модел има проблеми с потеглянето, това може да се дължи и на впръскването . Ниската мощност и гъстият дим от ауспуха са признак на дефектна Common Rail помпа, а силната миризма на гориво в автомобила – за неуплътнени впръсквателни дюзи.

Традиция: dСi-дизелите са мощни и безшумни, но не и съвсем безпроблемни. Ядове създават впръскването, ангренажният ремък, турбокомпресорът – и за съжаление различните сензори.
В отделни случаи се стига до повреди в двигателя поради прескачане и скъсване на ангренажния ремък, както и поради дефектен турбокомпресор. Почти никаква роля не играят течовете на масло или повредите в предавателната кутия – малкото регистрирани подобни случаи се отнасят до изпълнението с 6-степенна предавателна кутия на мощните дизелови версии.
Не може да не споменем значителните подобрения в Megane. Жалко само, че купувачите на нови автомобили не се интересуват много от тях. Смущава ги най-вече дизайнът, и по-специално екстравагантната двуобемна задница. Този факт обаче може само да радва купувачите на употребявани автомобили, тъй като ниското търсене означава спадане на цените за един актуален автомобил.