Renault Koleos: SUV по рецептата на лукса

Koleos използва солидна техника от партньора в алианса Nissan – и я комбинира с френска елегантност


7
авг.
2017

Заслужава си да стъпиш на солидна основа. Това знаят не само строителите, но и автомобилните производители. Ето защо при Koleos номер 2 и Renault залага на техниката от успешния Nissan X-Trail – а не копира малко недодялания „кореец“ Samsung QM5, както стана при предшественика. Всъщност и новият модел ще бъде произвеждан в Азия и също ще бъде продаван там като Renault-Samsung – но с това приликите между двете генерации се изчерпват.

Въпреки че Koleos е над 50% Nissan под ламарините си, отвън и в интериора хората от „реджията“ са се постарали да го направят подобаващо „френски“. Всъщност автомобилът изглежда точно като SUV-дериват на Talisman: с големия тъчскрийн в центъра на кокпита и с характерния висок „светлинен подпис“ във формата на буквата С.

Благодарение на клиренса от 21 см SUV-ът се представя извън пътя по-добре от очакваното

При избора на задвижващи агрегати купувачите няма да се чудят какво да изберат: Koleos се предлага само с 2-литров дизел със 175 к.с. и безстепенна трансмисия, потребителите решават единствено дали да доплатят 3000 лв. за 4х4. Моделът определено не е със спортен характер – макар че „тролейният“ ефект при CVT е елиминиран в голяма степен. Koleos е създаден с идеята за максимален комфорт: той е удобен SUV с дължина 4,67 м и широчина 1,84 м. Нещо повече – междуосието от 2,7 м позволява дори на височките пасажери отзад да кръстосат крак върху крак. За сметка на това в сравнение с X-Trail обемът на багажника (498-1706 л) е една идея по-малък.

Въпреки че Koleos е ориентиран главно към бизнес клиентите и е замислен предимно за асфалта, той се представя по-добре от очакваното извън пътя – заради приличния клиренс от 210 мм.

Извод

Козовете на Koleos срещу конкурентите му като Skoda Kodiaq, Kia Sorento и Mazda CX-5 са върховият комфорт и богатото луксозно оборудване, както и добрата техническа база от Япония. Комбинацията от двигател и трансмисия е една-единствена – но подхожда идеално на автомобила.

Технически данни: Renault Koleos 2.0 dCi X-Tronic 4×4

Двигател 4-цил. турбодизел, отпред напр. Работен обем 1995 куб.см Макс. мощност 130 кВт (175 к.с.) при 4000 об/мин Макс.въртящ момент 380 Нм при 2000 об/мин Макс.скорост 201 км/ч 0-100 км/ч за 9,5 сек Задвижване двойно/безстепенна трансмисия Д/Ш/В 4672/1843/1673 мм Тегло 1699 кг Разход EU-Mix 5,8 л/100 км СО2 149 г/км Цена: от 58 990 лв.

По точки

Много добре

И базовата версия е много луксозна.

Уау ефект

При сравнение на базовите версии Koleos е над 6000 лв. по-скъп от X-Trail.

Не ни допада

Няма бензин, няма хибрид – клиентите нямат избор, само дизел, комбиниран с безстепенна трансмисия.

Кой ще го купува?

SUV-почитатели, които отдават голямо значение на комфорта.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >