Renault Kangoo на старо: време е за ремонти…

...които ще ви ударят джоба. Kangoo остарява, но не престава да бъде Renault...


7
дек.
2017

В действителност европейците трябва да бъдат благодарни на Renault – германските автомобилни фирми може да са много изобретателни в технологичните разработки, но французите имат далеч по-оригинални и свежи идеи по отношение на каросерийните концепции. Чудесен пример в тази насока е Kangoo – моделът на Renault е изключително успешна симбиоза между товарна „баничарка“ и семейно возило, с което човек може да се покаже и „пред хората „.

Двигателят се слави като издръжлив при добра
поддръжка. Смяната на акумулатора се налага след около петгодишна експлоатация.

Едва ли може да се даде по-красноречиво доказателство за ефекта от находчивостта на френските стилисти и инженери от числото на продаж-бите на Kangoo, който продължава да шества бодро на европейските пазари в своето ново, основно модернизирано издание. Един екземпляр с означение 1,9 dTi и дизелов двигател с мощност 80 к.с. взе участие и в маратонския 100 000-километров тест на AUTO BILD, който завърши с доста красноречивата оценка „Симпатичен автомобил с ясно изразени слаби места“…

Ядовете с ръждата нямат край. Ако мислите, че при днешното ниво на автомобилното производство корозията е изключена, би трябвало да видите снадките по каросерията на Kangoo.

Красноречива и оправдана, защото се потвърждава от мненията на читателите на AUTO BILD, чиито автомобили страдат именно от посочените в теста „болежки“. Типичен пример за подобно нещо е говорещата за небрежност при изработката ръжда, която все още не е стигнала до статистиката на TUV (Германската служба за технически надзор), но обезпокоително често дразни собствениците на Kangoo с появата си по ръбовете на каросерията. Затова при огледа на употребяван автомобил  от този модел трябва да обърнете особено внимание за следи от корозия по ръбовете на снадките на ламарините в коша на двигателя, по вратите и (ако е възможно) по дъното на каросерията.

Предните светлини привличат кондензната влага като с магнит.

Ръждясалите ръбове на снадките са типична за Kangoo слабост

Ръждата в кухините не е толкова очевидна, но за съжаление това не означава, че проблемът не съществува. При маратонския тест корозия във вътрешността на един от надлъжните носещи елементи бе открита след едва двугодишна експлоатация, което означава, че в момента, в който ръждата избие отвън, гаранцията против корозия ще е изтекла и ремонтните разходи ще останат изцяло за ваша сметка…

Спирачните дискове ръждясват и се набраздяват бързо, а накладките са от най-евтината възможна разновидност, която предлагат поддоставчиците на Renault.

С не по-малко съжаление трябва да отбележим и факта, че корозията не е единственото, което вгорчава живота на притежателите на Kangoo. Съществуват и ред дребни дразнители от рода на изпадащите гумени уплътнители на вратите, омекналите тапицерии на седалките и скърцането на някои пластмасови детайли. Разбира се, в тези случаи може да се приеме, че с малко повече усилия и търпение всеки може да отстрани дребните несгоди и със собствени сили.

След четиригодишна експлоатация се появяват
пробиви в изпускателната уредба, която става доста
шумна. По предавателната кутия (на снимката) и двигателя често се забелязват следи от течове на масло.

По-сложно и скъпо става, когато лагерите на колелата започнат да бръмчат в завоите или когато помпата на сервоуправлението се повреди. Тук възможностите на почина „направи си сам“ се изчерпват и дори изпълнения с добро желание и разполагащ с подходящи инструменти собственик е принуден да предаде возилото в ръцете на механиците на Renault. Ние бихме им препоръчали да използват случая за проверка на състоянието на уплътнителната гарнитура на картера, която често пропуска – факт, който е еднакво неблагоприятен както за околната среда, така и за оптималното мазане на двигателя. Хубаво поне, че в повечето случаи не се налага подмяна на гарнитурата, а е достатъчно само притягане на присъединителните болтове.

Издръжливостта на амортисьорите страда при използване на Kangoo като товарно транспортно средство. Спирачните тръбопроводи като цяло и създават проблеми.

Няма да се разминете толкова лека, ако ангренажният ремък не се проверява и подменя редовно според предписанията – в такива случаи основният ремонт на мотора „е вързан в кърпа“ . За извършването на тази рутинна, но извънредно важна операция посещението в оторизиран сервиз на Renault е повече от препоръчително.

Не очаквайте от консумативите да издържат вечно

Ремонтните разходи винаги са били особено актуална тема при покупка на употребяван автомобил и Renault Kangoo не прави изключение. Подозрението, че при него консумативите са оразмерени на границата на необходимия минимум се засилва, ако употребяваният автомобил бъде качен на канал или подемник. Прави впечатление, че в това отношение французите подхождат на принципа „Толкова издръжливо, колкото се налага и толкова евтино, колкото е възможно“… От тази гледна точка може би е добре при замяната на даден консуматив на Kangoo да се гледа не толкова марката на продукта, колкото неговата цена.

Елементите от ходовата част също са засегнати от ръжда по ръбовете, а гумените втулки на окачването стареят и стават трошливи относително бързо

ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА RENAULT KANGOO В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

Остава да изясним въпроса за „идеалния“ Kangoo. Бензинов или дизелов? Въпреки че дизеловият модел е по-пъргав, икономичен и наистина доставя повече удоволствие при шофиране, евтината му шумоизолация не е никак приятна за слуха на пътниците. Поради тази причина бихме препоръчали бензиновия вариант на хора, които не използват често автомобила и не могат да оползотворят пълноценно предимствата на икономичния дизел. Нивото на обзавеждане е въпрос на личен вкус, но климатичната инсталация определено е нещо, от което не бива да се лишавате – през лятото просторната каросерия на френския автомобил може да се превърне в доста неприятен парник…

В крайна сметка бихме ви посъветвали преди да се насочите към употребяван Kangoo да обмислите добре и проверите условията за покупка на нов автомобил от този модел. Не е изключено лизингът да се окаже по-изгодно предложение от евтино употребявано возило, което се нуждае от непрестанни скъпи ремонти…

 

 

Още по темата

Card image cap
Употребяван автомобил: Honda Accord (CU/CW) от 16 000 лева

3
юни
2016

Като нов нямаше почти никакъв успех на пазара – въпреки множеството си качества. Но си струва да се вгледате по-внимателно в Accord

Card image cap
Забравените модни комбита: Lancia Lybra SW, Jaguar X-Type Estate и Saab 9-3 SportCombi

10
май
2017

Индивидуалността не трябва да струва скъпо. Дори напротив, тези три комбита ни привличат с много ниските си цени. Но дали рискът може да бъде пресметнат?

Card image cap
Как да удължим живота на автоматика?

16
юни
2017

Специалистите по ремонт на автоматични трансмисии от Gemini-4 ни споделиха някои от най-важните правила за по-дълъг живот на скоростната кутия

Card image cap

В последния брой:

Архив >