Renault Kadjar dCi 130 4×4 – френският отговор

Целият свят иска компактни кросоувъри. Renault малко се забавиха със своя модел в този сегмент, но чакането си струваше

2212
2015

Първото, с което впечатлява Kadjar, е изключително сполучливият дизайн. Каросерията е с атлетични форми, добре оформени калници и вталена средна част, изпънати и динамични линии, нисък покрив и внушителна задна част. Много приятна визия, която допада на всички, минувачите се обръщат след Kadjar, в погледите им се чете категорично одобрение. Единствения лек недостатък на дизайна: предните калници се издигат над нивото на капака и леко влошават видимостта встрани. Другите типични дизайнерски елементи на Kadjar са черните арки на калниците, както и характерното оформление на зоната над страничните прагове. В предната част доминират С-образните LED дневни светлини и големият ромб на радиаторната решетка. Като опция се предлагат и Full LED фарове.

Също толкова приятно и чаровно е и оформлението на интериора. Посреща ви елегантен, раздвижен и много прегледен кокпит. Заслуга за това има и 7-инчовия дисплей пред водача, който замества аналоговите уреди. На разположение на водача са пет цвята и четири различни дизайна на уредите. Много приятно решение, което гарантира добро настроение. Същото може да се каже и за големите и стегнати, добре оформени седалки с перфектна странична опора, които са много подходящи за дълги пътувания – а това не винаги е било така при френските автомобили. На задната седалка е изненадващо просторно, дори и пътниците с висок ръст разполагат с достатъчно място над главите. Вместимостта на багажника е от 472 до 1478 литра, облегалките на задната седалка се сгъват на части, при по-високите нива на оборудване се предлага и дистанционно освобождаване на облегалките (Easy Break). Материалите в интериора са висококачествени и приятни на допир, с приятно съгласувани, ненатрапчиви цветове, излъчването и атмосферата в интериора са много индивидуални. Гамата от асистиращи системи е доста богата: на разположение на водача са две камери, един радар и 12 ултразвукови сензора, които му помагат да поддържа скоростта и дистанцията, разпознават пътните знаци, поддържат лентата и паркират Kadjar почти напълно автоматично.  Приятно впечатление прави и великолепната шумоизолация на интериора, двигателят също не се натрапва акустично, дори и при 140 км/ч шумовете от вятъра са слаби и пътниците не трябва да повишават глас, докато разговарят.

Тестовият автомобил бе оборудван с 1,6-литровия дизел с мощност 130 к.с. и 320 Нм въртящ момент (90% от него е на разположение в диапазона от 1500 до 3000 об/мин). Този четирицилиндров агрегат работи много тихо и изискано и след преодоляването на едва доловимата турбодупка разгръща мощна тяга. В комбинация с добре степенуваната 6-степенна скоростна кутия той осигурява много приятна динамика, ускорява Kadjar за 10,5 секунди до 100 км/ч и позволява развиването на максимална скорост от 190 км/ч. Освен това двигателят демонстрира и висока икономичност – средният разход при теста бе малко над 6 л/100 км, което означава над 1000 километра пробег с едно зареждане.  На балансирания двигател подхождат и настройките на окачването. За щастие Renault не са се увлекли по псевдоспортната твърдост, Kadjar вози спокойно и комфортно. Окачването се справя много уверено с дългите вълни по настилката, единствено при напречни фуги се чува трополене. Но това вероятно се дължи основно на доста нископрофилните гуми на тестовия автомобил с размер 225/45 R 19 – които изискват и повишено внимание при преминаване през дупки. Въпреки „огромните“ гуми диаметърът на завой е изненадващо малък – само 10,7 метра. Спирачките са много мощни, осигуряват много къс спирачен път, спирачното усилие може да се дозира достатъчно прецизно. Кормилното управление е настроено добре и осигурява достатъчна информативност. Нямах възможност да тествам обстойно работата на двойното задвижване, което разполага с три режима на работа: 2WD, AUTO и LOCK, но леката разходка по мокра трева и кал изобщо не затрудни Kadjar. За голямо съжаление обаче версията с двойно задвижване не се предлага с автоматична трансмисия, поне засега. Още една добра новина за любителите на леки офроуд-приключения е и предостатъчният за компактен SUV клиренс от 200 милиметра.

Извод

Наложи се доста да го почакаме, но си струваше. Kadjar е изненадващо сполучлив компактен SUV с приятно индивидуален дизайн. Предлага много място, задвижва се от еластичен, тих и много икономичен дизелов двигател. А и цените са чудесни: от 45 990 лева за версиите с най-мощния дизелов двигател и двойно задвижване.

Технически данни

Renault Kadjar dCi 130 4×4

4 цилиндъра, турбодизел, отпред напречно • четири клапана на цилиндър • работен обем 1 598 куб. см • мощност 96 кВт (130 к.с.) при 4 000 об/мин • макс. въртящ момент 320 Нм при 1 750 об/мин • двойно задвижване • 6-степенна скоростна кутия • Д/Ш/В 4449/1863/1612 • резервоар 65 л • 0–100 км/ч за 10,5 сек • максимална скорост 190 км/ч • разход EU-Mix 4,9 л дизел/100 км • CO2 129 г/км

Цена от 45 990 лева

 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин