2022
След като изобретява „автомобила за живеене” в лицето на Renault 4, Renault 16, Renault 6 и Renault 5, френският производител продължава да върви към нови хоризонти. Френската компания проектира модела, който да съчетае най-доброто от седан и лекотоварен пътнически автомобил – кръстоска между Renault 25, 21 Nevada и Trafic. Renault търси „нов път”, но все още няма ясна представа накъде отива той. Първоначално инженерите започват да търсят начини да превърнат буса Trafic в лек автомобил, близък до седан.
В същото време и Matra се стреми да създаде нещо подобно – „ван във френски стил.” Така през 1983 пътищата на двете компании се пресичат и те решават да си сътрудничат. Стартира проектът Matra за създаване на автомобил с „монобокс“ дизайн. Renault допринася със своите основополагащи идеи – равния под, модулна кабина с 5 или 7 места, големия 2,0-литров двигател от 25, по-финия дизайн. Ражда се Renault Espace.
През първите няколко месеца продажбите са слаби. Но какво друго би могло да се очаква от автомобил, който отказва да изпадне в забвение, да не се вмества в нито една съществуваща категория и цената му да е над 100 000 франка (колкото на луксозен автомобил)? Успехът най-после идва през 1985, благодарение на семействата, които се влюбват в концепцията. Избиран от децата, шофиран от мама, купуван от татко, Espace е олицетворение на термина “car cocooning”, формиран след кризата през 80-ти години. Espace властва дълго и без конкуренция на пазара.