Renault Clio V6: класика на деня

2905
2019

Мощният малък автомобил на Renault още не е навършил 20 години, но вече се е превърнал в легенда: Clio с якия 3-литров V6 мотор е нашата класика на деня!

Това, което спортното подразделение на Renault създава през 90-те години, е наистина уникално: Clio V6. Обозначението в края говори за най-бързият и най-мощен сериен малък автомобил на света по онова време. Характеристиките: 3,84 метра дължина, тегло от 1,5 тона, мощност от 254 к.с. и максимална скорост от 250 км/ч. Спринтът от 0 до 100 км/ч също става бързо – само за 5,8 секунди. Това обаче е само половината истина – другите също могат да се движат бързо. Clio V6 се чувства наистина добре по междуградски пътища със завои – на втора и трета предавка изпреварването става за секунди. С този автомобил винаги ще се движите прекалено бързо.

Под капака на Clio ни чака изненада под формата на черна пластмасова вана. Тъй като задвижването на Clio е изместено зад предните седалки. Тук е разположен 3,0-литровият мотор заедно с 6-степенната механична трансмисия. Веднага става ясно, че този модел не се шегува. Базовият мотор на Clio е 3-литровият V6 от Laguna. Инженерите са постигнали мощност до 254 к.с. в топ-варианта. Максималният въртящ момент е 300 нютонметра. Супер-Clio-то обаче предлага и удоволствие за ухото: неговият V6 агрегат звучи превъзходно сонорно. Двигателят се развърта до 7000 об/мин. Адски малък автомобил за райско удоволствие. Визията е чества: толкова мощност се нуждае от по-големи вентилационни отвори, а спортното окачване се нуждае от 18-цоловите си джанти. А някои състезателни апликации като капачката на резервоара, радиаторната решетка тип пчелна пита и разположените в средата ауспухови тръби са напълно подходящи за агресивната визия на модела. Колкото и състезателно да изглежда Clio V6, във вътрешното пространство няма и следа от това. Седалките са тапицирани с кожа/алкантара, всичко изглежда приятно и уютно. Серийното оборудване включва автоматична климатична инсталация (заради мотора във вътрешното пространство абсолютно необходима), сензори за светлини и дъжд, радио с CD-чейнджър, електрически стъклоповдигачи и бордови компютър.

Рядък, обожаван и скъп

Между 2000 и 2005 г. са произведени 2935 екземпляра на V6-Clio. Последно от Renault искат 80 000 лв. за редкия компактен бегач. В днешно време за добре запазени екземпляри се искат дори много повече!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин