Renault Clio V6: класика на деня


29
май
2019

Мощният малък автомобил на Renault още не е навършил 20 години, но вече се е превърнал в легенда: Clio с якия 3-литров V6 мотор е нашата класика на деня!

Това, което спортното подразделение на Renault създава през 90-те години, е наистина уникално: Clio V6. Обозначението в края говори за най-бързият и най-мощен сериен малък автомобил на света по онова време. Характеристиките: 3,84 метра дължина, тегло от 1,5 тона, мощност от 254 к.с. и максимална скорост от 250 км/ч. Спринтът от 0 до 100 км/ч също става бързо – само за 5,8 секунди. Това обаче е само половината истина – другите също могат да се движат бързо. Clio V6 се чувства наистина добре по междуградски пътища със завои – на втора и трета предавка изпреварването става за секунди. С този автомобил винаги ще се движите прекалено бързо.

Под капака на Clio ни чака изненада под формата на черна пластмасова вана. Тъй като задвижването на Clio е изместено зад предните седалки. Тук е разположен 3,0-литровият мотор заедно с 6-степенната механична трансмисия. Веднага става ясно, че този модел не се шегува. Базовият мотор на Clio е 3-литровият V6 от Laguna. Инженерите са постигнали мощност до 254 к.с. в топ-варианта. Максималният въртящ момент е 300 нютонметра. Супер-Clio-то обаче предлага и удоволствие за ухото: неговият V6 агрегат звучи превъзходно сонорно. Двигателят се развърта до 7000 об/мин. Адски малък автомобил за райско удоволствие. Визията е чества: толкова мощност се нуждае от по-големи вентилационни отвори, а спортното окачване се нуждае от 18-цоловите си джанти. А някои състезателни апликации като капачката на резервоара, радиаторната решетка тип пчелна пита и разположените в средата ауспухови тръби са напълно подходящи за агресивната визия на модела. Колкото и състезателно да изглежда Clio V6, във вътрешното пространство няма и следа от това. Седалките са тапицирани с кожа/алкантара, всичко изглежда приятно и уютно. Серийното оборудване включва автоматична климатична инсталация (заради мотора във вътрешното пространство абсолютно необходима), сензори за светлини и дъжд, радио с CD-чейнджър, електрически стъклоповдигачи и бордови компютър.

Рядък, обожаван и скъп

Между 2000 и 2005 г. са произведени 2935 екземпляра на V6-Clio. Последно от Renault искат 80 000 лв. за редкия компактен бегач. В днешно време за добре запазени екземпляри се искат дори много повече!

Още по темата

Card image cap
Kadett GSi срещу Insignia GSi: сравнение на несравнимите

25
ное.
2017

Opel пуска отново GSi – този път като Insignia. Дали новият модел притежава чара на някогашния Kadett GSi?

Card image cap
50 години Italdesign: Subaru SVX

3
апр.
2018

Преглед на най-известните модели на Giugiaro

Card image cap
Jeep 75th Salute среща своя първообраз

13
апр.
2017

Първият Jeep е разработен през 1940 г., за да вземе участие във Втората световна война. Сега моделът е възроден. При това остава с мирни намерения

Card image cap
ВИЖ КАКВО МОЖЕ LADA!

17
май
2016

Стар руснак, който се опитва да бъде благороден? Казва се 4x4 Urban! Моделът разяснява своите аргументи пред Audi Q3

Card image cap
Лада Нива на 40: най-интересните факти от историята на модела

4
апр.
2017

„Вечнозеленият“ офроудър и до ден-днешен остава изключително достъпно решение за всеки, който иска да шофира извън пътя без нужда да вика трактор

Card image cap

В последния брой:

Архив >