Renault Clio V6: класика на деня


29
май
2019

Мощният малък автомобил на Renault още не е навършил 20 години, но вече се е превърнал в легенда: Clio с якия 3-литров V6 мотор е нашата класика на деня!

Това, което спортното подразделение на Renault създава през 90-те години, е наистина уникално: Clio V6. Обозначението в края говори за най-бързият и най-мощен сериен малък автомобил на света по онова време. Характеристиките: 3,84 метра дължина, тегло от 1,5 тона, мощност от 254 к.с. и максимална скорост от 250 км/ч. Спринтът от 0 до 100 км/ч също става бързо – само за 5,8 секунди. Това обаче е само половината истина – другите също могат да се движат бързо. Clio V6 се чувства наистина добре по междуградски пътища със завои – на втора и трета предавка изпреварването става за секунди. С този автомобил винаги ще се движите прекалено бързо.

Под капака на Clio ни чака изненада под формата на черна пластмасова вана. Тъй като задвижването на Clio е изместено зад предните седалки. Тук е разположен 3,0-литровият мотор заедно с 6-степенната механична трансмисия. Веднага става ясно, че този модел не се шегува. Базовият мотор на Clio е 3-литровият V6 от Laguna. Инженерите са постигнали мощност до 254 к.с. в топ-варианта. Максималният въртящ момент е 300 нютонметра. Супер-Clio-то обаче предлага и удоволствие за ухото: неговият V6 агрегат звучи превъзходно сонорно. Двигателят се развърта до 7000 об/мин. Адски малък автомобил за райско удоволствие. Визията е чества: толкова мощност се нуждае от по-големи вентилационни отвори, а спортното окачване се нуждае от 18-цоловите си джанти. А някои състезателни апликации като капачката на резервоара, радиаторната решетка тип пчелна пита и разположените в средата ауспухови тръби са напълно подходящи за агресивната визия на модела. Колкото и състезателно да изглежда Clio V6, във вътрешното пространство няма и следа от това. Седалките са тапицирани с кожа/алкантара, всичко изглежда приятно и уютно. Серийното оборудване включва автоматична климатична инсталация (заради мотора във вътрешното пространство абсолютно необходима), сензори за светлини и дъжд, радио с CD-чейнджър, електрически стъклоповдигачи и бордови компютър.

Рядък, обожаван и скъп

Между 2000 и 2005 г. са произведени 2935 екземпляра на V6-Clio. Последно от Renault искат 80 000 лв. за редкия компактен бегач. В днешно време за добре запазени екземпляри се искат дори много повече!

Още по темата

Card image cap
Есенна любов: Mercedes 280 SL „Пагода“

11
окт.
2017

Една есенна разходка по пъстрите есенни междуградски пътища с последната „Пагода“

Card image cap
КРАЯТ НА ЕДНА КУЛТОВА МАРКА

19
мар.
2017

В Тролхетан настъпиха лоши дни: GM не може да намери купувач  и възнамерява тихо и кротко да закрие шведската култова марка. Ние направихме едно пътуване в страната на Saab

Card image cap
917 на Стив Макуин ще бъде продадено на търг

26
юли
2017

Едно от автомобилите Porsche 917K на Стив Макуин от култовия филм "Льо Ман" ще бъде продадено на търг. Експертите очаква историческа цена!

Card image cap
50 години Italdesign – Maserati Bora (1971)

23
мар.
2018

Преглед на най-известните модели на Giugiaro

Card image cap

В последния брой:

Архив >