Renault Clio RS Trophy: още по-спортен

В най-новата си версия Renault Clio RS отнесе малко критики, защото беше изгубило някои от старите си добродетели. Дали изпълнението Trophy ще се представи по-добре?

2601
2016

Актуалното Renault Clio RS било прекалено изнежено, освен това цената му била твърде висока. Това коментираха повечето хора, които бяха тествали модела. Естествено, в Renault Sport не се зарадваха на този факт и побързаха да пуснат специалната версия Trophy. С нея те доказват, че могат да се справят и по-добре със задачите си.

Материалите в кокпита са качествени, но не и благородни.

Материалите в кокпита са качествени, но не и благородни.

Като Trophy Clio RS изглажда някои от недостатъците си

Trophy превъзхожда стандартния RS с 20 к.с. и 20 Нм. Звучи малко, но в комбинация с модифицираната трансмисия гарантира предимство от 0,3 сек при спринта от 0 до 100 км/ч. Системата Launch Control се справя прекрасно и „изстрелва“ машината като снаряд при старт от място, докато двигателят уверено се развърта до 6000 об/мин. До 180 км/ч Trophy „взима“ на базовото изпълнение 3,7 сек. Всичко това е прекрасно, само да не бяха вибрациите в спирачния педал при по-агресивно шофиране по планински участъци. Реално това няма влияние върху спирачния път, но намалява удоволствието от шофирането. Като Trophy Clio RS „мутира“ до още по-добър майстор на завоите. Модифицираното окачване е много стегнато, а кормилното управление – супердиректно. При влизане в завоя лекият „танц“ на задницата „обира“ недозавиването. При излизане обаче предните колела не успяват да поддържат зададената посока. В случая би помогнал механичен блокаж на диференциала като при Megane RS.

Материалите в кокпита са качествени, но не и благородни.

Материалите в кокпита са качествени, но не и благородни.

Двигателят набира много добре обороти, но звучи прекалено сдържано. Трябва да изключите радиото и да наострите уши, за да уловите приятните тонове от ауспуха. В режим на ръчно превключване трансмисията работи значително по-добре от преди, но смените на предавките още не са толкова гладки, колкото би трябвало да бъдат. Седалките можеха да имат по-добра странична опора. Използваните в интериора материали са качествени, но и не много скъпи. Естествено, тук комфортът не е поставен на пиедестал. Нашият тестови автомобил струваше около 60 000 лева – което е доста за 220 к.с. При това разходът е с 0,3 л по-висок, отколкото при стандартния вариант.

Данни за автомобила Renault Clio RS Trophy
Двигател 4-цил. редови, отпред напр.
Работен обем 1618 cм³
кВт (к.с.) при об/мин 162 (220) / 6000
Литрова мощност 136 к.с./л
Нм при об/мин 260 / 1750
Задвижване предно
Трансмисия 6-степ. с два съединителя
Предни спирачки 320 мм / вентилирани
Задни спирачки 260 мм
Предни гуми 205/40 ZR 18
Задни гуми 205/40 ZR 18
Размери Д/Ш/В 4090/1732/1438 мм
Измерени стойности
0-100 км/ч 6,4 сек
0-180 км/ч 17,8 сек
60 100 км/ч 4-та пред. 4,6 сек
80- 200 км/ч 5-та/6-та пред. 6,5/9,5 сек
Спирачен път
от 100 км/ч студени сп. 33,7 м
от 100 км/ч топли сп. 34,2 м
Макс. скорост 235 км/ч
Тестов разход 10,5 л/100 км (А95 Н)
Тегло/пол. товар 1282/429 кг
Относителна мощност 5,8 кг/к.с.
Цена (за Германия) 58 320 лв.

 

Извод

Clio RS Trophy e бързо и затова печели уважението ни. По отношение на динамиката почти нямаме забележки – така трябва да се държи едно пъргаво Clio. За съжаление цената и разходът на гориво са прекалено високи.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин