Работен обем 1,3 л, турбо, 130 к.с. и зверски апетит към завоите: с тези съставки от Renault „забъркват“ най-мощната модификация на Clio до идването на новия RS. Досегашното топниво на малкия модел GT Line вече се нарича RS Line и интегрира предна броня със сплитер тип F1, култов символ на моделите R.S., персонализирани джанти, радиаторна решетка тип „пчелна пита”, както и горен спойлер и овален хромиран ауспух. Към света на Формула 1 „препращат“ и карбоновите декорации в интериора, а червените контрастни шевове внасят истински спортен дух.

Динамичният TCe-двигател е изключително жизнен, развърта се пъргаво и освен това се характеризира с приличен разход: извън града с голям дял магистрално шофиране със 140 км/ч бордовият компютър отчиташе консумация около 6 л/100 км (благодарение в голяма степен и на 7-те предавки на трансмисията с два съединителя), а в града – приблизително 8. На практика същата машина се използва и за задвижването на А-класата на Mercedes. Агрегатът разполага с триъгълна цилиндрова глава с централно разположени инжектори за оптимизация на горивния процес, които работят при налягане до 250 бара.

ИЗВОД
Нетърпеливи сме да видим „истинското” Clio RS – то трябва да бъде достойна „бегачка“ като предшествениците си. Но ще бъде и по-скъпо, а вероятно – и малко „грубовато“ за всекидневието. Ето защо истинският герой в гамата на Clio всъщност се нарича RS Line.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
Двигател 4 цилиндъра, отпред напречно • Работен обем 1332 см3 • Мощност 96 кВт (130 к.с.) • Макс. въртящ момент 220 Нм при 1500 об/мин • Задвижване предно/7-степ. автоматична трансмисия с два съединителя • Д/Ш/В 4050/1988/1440 мм • Междуосие 2583 мм • Тегло (празен) 1189 кг • Товарен обем 391 л • 0–100 км/ч 9 сек Макс. скорост 200 км/ч Цена: от 35 590 лв.