Renault Clio срещу Renault Captur: по-добрият „французин“ е по-високият


3
ян.
2019

И ДВАТА АВТОМОБИЛА СА КРАСИВИ. Спортният дизайн на Renault се откроява в автомобилния свят, но пък коства на Clio решаваща полезна стойност. Отзад възрастните се качват само в краен случай, тъй като коленете им залепват за предните облегалки. Задният страничен прозорец е толкова малък, че дори не може да помогне на водача да гледа при паркиране. Затова пък отпред изглежда доста приятно с удобното арматурно табло, удобни седалки – нека го наречем така – с френското си управление на кокпита. Когато свикнете с радиосателита зад волана, ще се радвате на свободни ръце. Това, че твърдата пластмаса понякога скърца, не е болка за умиране, още повече че модерният турбобензинов агрегат работи тихо и мощно. С 16-цоловите джанти и в ниво на оборудване Intens окачването е сравнително комфортно, но все пак по лоши пътни настилки малко трополи. В края на краищата Clio вече не е съвсем нов автомобил. Качването под ниския покрив е малко мъчително – при Captur това става значително по-удобно. Освен това водачът седи на 10 см по-високо, вижда по-добре и също така много по-добре през третия страничен прозорец. SUV-ът има предимство най-вече на задния ред: седалката се регулира по дължина, което означава повече място или за пътниците, или за багажа (във всеки случай един куфар повече от Clio), или пък за коленете, които ще се чувстват по-удобно при пътуване на дълъг път. Регулиращият се под на багажника гарантира равна товарна повърхност – още една приятна екстра от страна на този елегантен „французин“. Отпред Captur не е нищо повече от по-високо Clio, със същите уреди и пластмаси. Цената обаче разделя двамата братя на Renault: с идентична моторизация и при актуалните отстъпки Captur излиза с 10 000 лв. повече!

Погледнете, ние сме различни: темпото се изобразява дигитално в средата зад волана, докато големият дисплей в Clio разположен е малко по-високо (горе). Captur предлага допълнителна жабка, в която през лятото се топят бонбоните

Когато покривът е с друг цвят (доплащане, черен, сив или бежов), в същия цвят са лакирани и капаците на огледалата

Нека погледнем ъгъла на сгъване на коленете: в Clio той е доста малък, докато Captur освен по-висока седалка има и по-голям отвор на вратите. Според нас SUV-ът е по-удобен – типично по френски

Победител: SUV

Извод

Clio е шик, но малко поостаряло. Captur е гъвкав и уютен, „французин“ от висок клас.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >