Renault Captur TСe LPG 100: пази разхода в тайна

2105
2021

В гамата на Captur вече няма дизел, а Plug-in хибридът е почти двойно по-скъп от базовата версия. Така за клиентите, които изминават много километри и искат да пестят от гориво, най-добрата опция се оказва LPG модификацията на градския кросоувър. Тя използва интегрирана в гнездото на резервната гума 40-литрова бутилка за пропан-бутан и 1-литровия турбодвигател на Renault с 3 цилиндъра и мощност 100 к.с. Цените на „газифицираната“ модификация стартират от 35 140 лв. – или с малко над 1000 лева спрямо базовия бензинов Captur.

Клиренсът от 17 см позволява леки офроуд разходки

LPG моделът може да бъде поръчан само с 6-степенна ръчна трансмисия – и с нея ще трябва да работите доста усърдно, ако искате да се придвижвате пъргаво. Дори и срещу доплащане няма автоматик – а с него отпада и характерната за модела и изключително стилна и атрактивна „плаваща“ централна конзола. Кокпитът обаче ни поднася и друга изненада – тук липсва показание за разхода на гориво! Така че ще трябва да се доверим на официалната информация от производителя, според която в смесен цикъл високото Renault консумира средно 7,7 л пропан-бутан на 100 км. Това е с около 2 л повече от разхода на бензин при стандартния Captur 1.0 TCe с 90 к.с. – т.е. разходите само за гориво ще ви бъдат с около 50% по-ниски. За разлика от повечето автомобили със заводска газова уредба, при това Renault няма уреди за ниво на горивото в резервоара и в газовата бутилка на самото табло. Ще трябва да се ориентирате за оставащия пропан-бутан по диодите около бутона за включване на LPG, разположен ниско долу, точно като при „афтърмаркет“ уредба – а това изобщо не е удобно, защото принуждава водача да сваля погледа си много надолу.

Иначе Captur LPG е приятен не само за града, но и за дълъг път – благодарение на комфортното си купе с добра шумоизолация. Така дори на магистралата шумът от работата на 3-цилиндровата машина няма да се натрапва акустично.

Резервоарът за бензин е с обем 48 л, а бутилката за пропан-бутан – 40-литрова

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател 3-цил. с турбо, отпрeд напречно Работен обем 999 см3 Мощност 74 кВт (100 к.с.) при 4600 об/мин Макс. въртящ момент 170 Нм при 2000 об./мин Задвижване предно/6-степ. трансмисия Д/Ш/В 4227/1797/1576 мм Багажник 422–1275 л 0–100 км/ч н.д. Макс. скорост н.д. Разход 7,7 л пропан-бутан (WLTP) CO2 119-120 г/км Цена от 35 340 лв.

18 цола на колелата, 1 литър под капака – интересна комбинация…

ИЗВОД

Оборудван с газова уредба, Captur има шансове за още по-добри позиции на българския пазар. Ако търсите удобен всекидневен автомобил с висока позиция на седене и ниски разходи за гориво, този кросоувър е идеално решение за вас.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин