Стартирал като симпатичен SUV на базата на малкия автомобил Clio през 2013 г., Renault Captur междувременно е във второто си поколение – видимо пораснал и значително по-зрял. Дори бихме казали със спиращ дъха дизайн. Второто поколение на Captur изпъква с по-широка каросерия, по-широка радиаторна решетка и C-образни светлини. Сегментът на компактните SUV-ове е един от най-предпочитаните, което си личи и от продажбите: междувременно всеки пети продаден модел е на Renault Captur. По-високата позиция на седене в комбинация с компактните размери прави тези модели много атрактивни, особено за града. Дължината на Captur от 4,23 м го изпраща почти в класа на компактните модели. Освен това „французинът“ притежава характерни линии, подчертани от мускулести калници и самоуверена предница. Така че малък SUV или по-скоро компактен?
Мястото не е съвсем дефинирано. Отпред и отзад разполагате с достатъчно място, дори и да сте с по-висок ръст (е, тогава ще трябва да дръпнете регулиращата се седалка докрай назад). Така ще редуцирате пространството в багажника, което бездруго е с намалена вместимост заради батерията. Все пак максимално в Captur ще поберете 1188 литра, а минимално – 422 литра.
Стегнато тапицираните седалки предлагат добра странична опора. Единствено подглавниците са с малко странна форма.

Оборудването на Captur е доста над нивото на малък автомобил: добре оформените седалки, автоматичната климатична инсталация, дигиталният кокпит и доста благородно изглеждащите материали ни направиха много добро впечатление. Същото можем да кажем и за инфотейнмънт системата, която с 9,3-инчовия си вертикално позициониран монитор блести с редица мултимедийни таланти. Бързо можете да интегрирате смартфон.
Тестовият автомобил бе оборудван с устройство, част от интерактивната платформа E-Tech drive, която дава възможност на клиентите да се запознаят с реални данни от техните собствени тестови шофирания. Платформата събира най-различна информация от автомобила – кога се движи на електричество и кога – не, какъв е разходът на гориво за периода на тестовото шофиране, колко гориво и вредни емисии са спестени спрямо еквивалентен бензинов автомобил, и предоставя на клиента подробен интерактивен отчет за тяхното тестово шофиране.

За задвижването на Renault Captur Е-tech Hybrid отговарят два електромотора, батерия и многорежимна скоростна кутия, Captur E-TECH Hybrid позволява на водача до 80% електрическо шофиране в града и гарантира всеки път 100% електрически старт на автомобила. Хибридният двигател E-TECH спестява до 40% гориво в сравнение с еквивалентен двигател с вътрешно горене.
Новата микро-хибридна система, състояща се от 12-волтова батерия, подпомага двигателите с вътрешно горене. С генератора той стартира осезаемо по-плавно и по-бързо.
Renault Captur R.S. Line внася спортен дух в малкия SUV: 18-цолови джанти с нископрофилни гуми, в задницата има мощно оформен дифузьор, голям брой хромирани елементи и емблеми „R.S.“.

Извод
Тих, приятен, атрактивен. Captur E-Tech Hybrid предлага 145 к.с. от два електромотора и двигател с вътрешно горене. Многорежимната му трансмисия ви предлага удоволствие от шофирането, докато се движите с редуцирани вредни емисии и пестите гориво.
ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
Двигател 4-цил. отпр. напр. • работен обем 1598 cм3 • мощност 90 к. с. при 5600 об/мин (системна мощност • макс. въртящ момент 148 Нм при 3600 об/мин • Задвижване предно/многорежимна трансмисия • Д/Ш/В 4227/1797/1576 мм • междуосие 2639 мм • диаметър на завой 10,6 м • Собствено тегло 1363 кг • Обем на багажника 422 л • 0–100 км/ч за 9,9 сек • макс. скорост 170 км/ч • цена от 50 090 лв.