Renault Captur на старо: идеалният избор за града


2
юли
2020

ПРЕКАЛЕНО СЕМПЪЛ или просто добър? Ако сядате за първи път зад волана на мини-SUV-а на Renault Captur, ще ви направи впечатление обикновената обстановка във „французина“. Особено ако, както в нашия случай, е пестено откъм допълнително оборудване. Дори в класа на малките автомобили в момента липсата на централен дисплей е по-скоро изключение. Клиентите обаче не се впечатляват.
От дебюта си през 2013 г. наследникът на Modus постоянно жъне успехи и отдавна е най-продаваният модел на Renault до момента. Като употребяван е и сред най-препоръчителните. В актуалния TÜV доклад на AUTO BILD техническият брат на Clio IV отново уверено финишира в първата третина. Всъщност и с изключително ниски пробези.

Дизеловите мотори са с ангренажни ремъци. Смяната е на всеки 150 000 км или на всеки 6 години

Солиден аргумент за убедените клиенти. Те оценяват по-високата позиция на седене на Captur, както и значително по-ниската му цена в сравнение с подобни модели като Mercedes B-клас и VW Golf Sportsvan. И ако не пътувате често на големи разстояния, ще се радвате на предимствата, които носи базата на малкия автомобил. Двата двигателя с 90 к.с. (TCe 90 и dCi 90) са шумни на магистралата – заради 5-степенната трансмисия.

Прегледен, семпъл и приличен кокпит на Captur

С динамиката нещата също не са образцови – заради индиректното управление и високия център на тежестта. Затова пък Captur предлага достатъчно място за четирима и вози доста френски във всекидневието, тоест комфортно. Дизеловите двигатели превръщат малкия SUV в мощен и икономичен автомобил – моторите със самовъзпламеняване обаче отговарят на норма за вредни емисии Евро 6 едва от средата на 2015 г. и си струват при годишен пробег от 20 000 километра. Комфортни, но с малко придърпване при потегляне са трансмисиите с два съединителя. По-добре изберете обикновената механична скоростна кутия. Това, че семплото може да бъде добро, е доказано от Renault още преди доста време – с легендарното R4.

Мощните дизелови двигатели отговарят на норма за вредни емисии Eвро 6 едва от средата на 2015 г.

Продължете на следващата страница, за да видите най-характерните слабости на модела

Още по темата