Renault Captur като употребяван автомобил: висока седалка, ниски цени?


24
май
2021

Висока позиция на седене = висока базова цена? Не е задължително да е така. Поне не и при Renault, където през 2013 г. стартира малкият SUV Captur на цени около 30 000 лв. Малкият модел с висока позиция на седене намери 1,2 милиона почитатели, преди да бъде изпратен през миналата година в пенсия от своя наследник. Рецептата е съвсем лесна. Вземате Clio IV, оборудвате го с окачване за лоши пътища с достатъчно голям клиренс, поставяте отгоре модернизирана от екипа на шеф-дизайнера Лоранс ван ден Акер каросерия – ето ви готов бестселър.

ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА RENAULT CAPTUR НА СТАРО

Всичко това е вярно, но всъщност не съвсем. Както и при R4 французите не пестят при изгодните цени интересни детайли. Така въпреки минимално по-големите размери на Captur спрямо Clio моделът предлага значително по-голямо усещане за простор. Благодарение на регулиращата се задна седалка возещите се на втория ред също могат да пътуват удобно. Качеството обаче – за разлика от R4 – е на ниво. В доклада на TÜV за AUTO BILD „французинът“ от година на година намалява проблемните си зони и почти не дава поводи за критики. Двете сервизни акции бяха по повод системата за пречистване отработените газове в ауспуховата уредба при 1.5 dCi със 110 к.с. и за лошо монтирани подкалници – при втората има опасност пластмасата да повреди спирачните маркучи.

Двигателите са с мощност от 90 до 150 к.с. и дават на Captur достатъчно тяга благодарение на турбината

Днес ъпдейтите на мултимедийната система не се считат за нещо лошо. Повече ядове може да ви създаде лакът на каросерията. При Renault и Dacia лакът принципно се нанася малко пестеливо и може да доведе до проблеми с корозията. Макар че досега не са известни подобни такива. При по-ранните модели ръждата се появява по дъното на автомобила, както и в двигателния отсек. Затова пък течовете на масло и повредените ауспухови уредби въобще не са тема за дискусия. Не чак толкова важни за TÜV, но все пак недостатък се явяват светлините, които превръщат нощните пътувания във вълнуващо начинание.

Прегледен кокпит с голям монитор, но с обикновена пластмаса

С фейслифта от 2017 г., който се разпознава от дневните LED светлини, проблемът бе почти решен. Фина шлифовка имаше и за арматурното табло. Пластмасите станаха по-меки. Двигателите също бяха променени. Нашият поддържан тестови автомобил трябва да се задоволи с познатия ни от Twingo 0,9-литров 3-цилиндров базов мотор. С изключение на замислянето при потегляне моторчето се справя пъргаво и икономично, като подхожда чудесно на малкия Captur. Ако пътувате повече и предимно на дълги разстояния, то по-добре да се насочите към разполагащия със 118 к.с. 1.2 TCE с 4 цилиндъра и 6-степенна трансмисия, който има значително повече тяга. По-добри, но в гамата едва от 2019 г., са версиите с 1,33-литров 4-цилиндров двигател. Агрегатът, разработен съвместно от Renault и Mercedes, задвижва и A-клас и осигурява на Captur почти спортните 130 до 150 к.с.

Превключвателите за отоплението на седалките са скрити странично на седалките

Дизеловите двигатели с 90 и 110 к.с. се представят убедително с еластичността си и с малкия разход на гориво – под 5 л/100 км. Освен това като употребявани те са по-евтини от бензиновите. Това, че моделът е доста търсен и предпочитан, се отразява на цените. Въпреки не високите цени като нови употребяваните Captur-и се предлагат с цена от поне 14 000 лв. Идентичните версии на Clio са по-евтини.

w Меко тапицираните седалки не предлагат много добра странична опора. Тук качването и слизането стават доста по-лесно от протягането

Продължете на следващата страница

Още по темата