Renault Avantime: луксозната комбинация от ван и купе – на изгодна цена

2806
2024

Renault Avantime се оказа провал на своето време – и затова производството му продължи само две години. След две десетилетия обаче ван-купето е готово да се превърне в екзотична класика!

Ван ли е? Или купе? И двете! Renault Avantime е странна комбинация от два класа автомобила, които всъщност нямат нищо общо помежду си. Провал на своето време, днес френският луксозен лайнер има потенциала да се превърне в класика. Ако ви харесва, имаме добра новина за вас – все още се намират добре поддържани екземпляри на разумна цена!

Да разбираш концепцията на Renault Avantime не е лесно. Колегата Франк Б. Майер веднъж я обясни доста красоречиво: „Повечето автомобили са проектирани с една цел; да бъдат много икономични или подчертано спортни, или да можете да вземете много хора с вас в тях. Но не и Avantime. Той е голям колкото Espace, но побира комфортно максимум двама възрастни и 2-3 деца. Практичен, спортен, икономичен, екологичен? Не, моделът не отговаря на нито една от тези характеристики!

Произведени са само 8550 броя Avantime

Точно тази природа, която е непонятна за нормалния човек, прави Avantime привлекателен за (доста) ограничен кръг от хора. Но нека първо погледнем назад. През 1999 г. французите представиха сензационния прототип Avantime на изложението в Женева. Само няколко месеца по-късно серийният модел дебютира във Франкфурт. Въпреки това първите клиенти трябвало да изчакат още две години, преди да получат своите автомобили през есента на 2001 г. А само след още две години производството е прекратено. Футуристичното Renault Avantime напуска сцената само след 8550 екземпляра.

Още при представянето си проектираното от Патрик льо Куемент Renault Avantime изглежда като прототип – това не се е променило и до ден-днешен.

1114 Renault Avantime намират своя първи собственик в Германия (почти 4400 останават в родината си) – а един от тях в момента се продава от автокъща Iconcars в германския град Ерфурт. Става въпрос за късна версия, регистрирана за първи път през ноември 2002 г., което е добре, защото ранните екземпляри до средата на 2002 г. страдаха от доста болежи. Едва след автомобил номер 2800 (означението е под мокета до пасажерската седалка) са направени подобрения.

При лансирането – с бензинов V6 двигател

Въпросният Avantime в цвят Monaco Blue е с оборудване Privilege и с 3-литровия V6 под капака. В началото Avantime се предлага само с 6-цилиндров двигател с мощност 207 к.с. в комбинация с 6-степенна механична трансмисия. По-късно са добавени други моторизации, както и автоматичната скоростна кутия. V6 е най-разпространеният двигател според борсата за употребявани автомобили на AUTO BILD, но има и слаби места. Трите запалителни бобини отзад редовно се повреждат поради прегряване, а смяната на ангренажния ремък отнема много време (около 11 часа) и е скъпа.

Интериорът на Avantime също разчупва стереотипите. Много части обаче са същите като при Espace JE T.

Като цяло Avantime е автомобил за сърцето. Или казано по друг начин: френският ван в стил арт деко не е надежден. Освен с двигателя той има проблеми с лагерите на колелата, скърцащи люкове (трябва да се смазват всяка година), отопляемите седалки (не се качвайте с колене на седалките!), лаковото покритие, както и със сребристата боя на колонките на покрива и вратите.

5-ти собственик, пробег 200 000 километра

Твърди се, че обявеният за продажба Avantime бил в добро състояние въпреки петимата си предишни собственици и пробега около 200 000 километра. Това впечатление потвърждават също снимките и описанието. Виждат се леки следи от износване, което е напълно нормално за автомобил на възраст над 20 години с толкова сериозен пробег.

Изключително светлият интериор също изглежда идеално – въпреки огромния брой километри, който атрактивното Renault e оставило зад гърба си. Тук трябва да споменем и необичайно високата позиция на седене при Avantime, която Франк Б. Майер описва по следния начин: „Представете си, че имате гараж със зимна градина отгоре. Сядате там в удобния си фотьойл и хващате волана, въртите го леко и се наслаждавате на слънцето. Или на дъжда, трополещ върху стъкления покрив над вас, докато съседите ви гледат право в очите. Това е усещането да караш Avantime.“

Типично за класическо купе, Renault Avantime няма B-колона. Интериорът е много светъл и просторен.

Според описанието към обявата ван-купето било поддържано редовно. Последното обслужване е направено през март 2024 г., като тогава са сменени и две от гърнетата. Според търговеца автомобилът бил без дефекти.

Освен с причудливия характер и ексклизивната си визия, Avantime прави впечатление и с богатото си оборудването. Сред акцентите при този екземпляр са ксенонови фарове, панорамен стъклен покрив, кожени седалки, автоматичен климатик, кожен волан, навигационна система, сензори за паркиране отзад, аудиосистема, круиз контрол и др. Не е лошо за 22-годишен автомобил, нали?

Солидна цена Целият този лукс обаче има своята висока цена – 9990 евро (ок. 20 хил. лева), което прави този Avantime един от по-скъпите екземпляри на пазара. Най-евтините вървят по 6-8 хил. лева. Затова ако си търсите автомобил, какъвто няма да срещате на всеки ъгъл и който има потенциал да се превърне в класика, трябва да разгледате по-внимателно Avantime. Но не забравяйте: странният французин е специален – във всяко едно отношение.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин