Austral – зад това име се крие наследникът на Kadjar, SUV-a на Renault в С-сегмент. Новият модел трябва да се пребори с незадоволителното представяне на своя предшественик на някои пазари като германския например. Ние проверихме какви са шансовете му в първия ни тест.
Austral е второто Renault след Megane E-Tech, което идва на пазара с новата информационно-развлекателна система, базирана на Android Automotive. 12-инчовият екран в портретен формат, монтиран в центъра на кокпита, и дигиталното арматурно табло могат да показват огромни карти на Google Maps.
За разлика от системата на Google в моделите Volvo и Polestar, тук е възможна и офлайн навигация. Освен това в компютъра на Renault има качени данни – което е решаващо предимство.

Като цяло кокпитът на Austral е прегледен и ергономичен – поне в центъра, където има и физически превключватели за управление на 2-зоновия автоматичен климатик. Воланът обаче е претрупан: към контролера на чистачките са добавени новият скоростен лост в стил Mercedes, както и типичният за Renault сателит за управление на радиото.
Отзад Austral е приятно гъвкав
Дългият 4,51 метра Austral предлага достатъчно място отзад дори за по-високи пътници – особено когато надлъжно регулируемата седалка е в най-задна позиция.
Ъгълът на облегалката също се адаптира. В зависимост от позицията й, Austral предлага от 430 до 500 литра пространство за багаж, дори до 1455 – при сгънати задни седалки. Критика имаме единствено към стъпалото, заради което не се образува равен под.
Плюсовете и минусите на пътното поведение
Austral прави впечатление на малко „твърд“, вероятно и поради 20-цоловите джанти на тестовия автомобил. Похвала заслужават спирачките, чието действие може да бъде „дозирано“ прецизно, както и много директното кормилно управление, което не е толкова „леко“, колкото сме свикнали при някои други френски модели. Опционално може да бъде поръчана завиваща задна ос, при която колелата се отклоняват с до пет градуса.
Отдаваме видимо по-високата устойчивост на усукване на каросерията на новата платформа CMF-CD, която използва и Nissan Qashqai. Хибридното задвижване е собствена разработка на Renault, а не е e-power системата на Nissan.

Докато при Qashqai за задвижването се грижи само електрически мотор със 190 к.с. (двигателят с вътрешно горене генерира единствено електричество), Austral е конвенционален пълен хибрид. 3-цилиндровият турбодвигател (131 к.с.) и електрическият мотор (68 к.с.) са свързани към предната ос посредством т.нар. така наречената Multimode скоростна кутия. Системната мощност е 200 к.с., а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,8 секунди.
Austral доставя удоволствие при шофиране по магистралата. Чак до максималната скорост 174 км/ч автомобилът прави впечатление на пъргав, а двигателят с вътрешно горене работи на ниски обороти и почти не се чува. В градския трафик обаче бензиновият агрегат често заявява присъствието си акустично и не работи много нежно, като създава осезаеми вибрации.

Бордовият компютър показва най-нисък разход, когато се движите комфортно със 100 км/ч по магистралата – тогава ще видите стойности с цифрите пет или дори четири преди запетаята. В градския трафик обаче трябва да се подготвите поне за 7 литра/100 км. В нашия тест Austral даде средна консумация 6,8 литра на 100 километра.
Надеждни асистиращи системи
Асистиращите системи на Austral работят надеждно. Допълнителният бутон на волана със символа на пътния знак веднага привлече вниманието ни: ако го натиснете, скоростта намалява до тази, разпозната от системата за разпознаване на пътни знаци.

Системата за предупреждение при напускане на лентата, която активно задържа Austral в центъра на лентата, може да се активира на дълги магистрални отсечки. Тя работи учудващо добре, рядко се налага да правите корекции.
Въпреки това, веднъж по време на нашия тест, Austral активно „контрира“ с волана при смяна на лентата. Системата явно се е объркала, че в мъртвата зона има друго превозно средство – такова нямаше. Явно Renault трябва да направи някои подобрения…
Цена: хибридното задвижване прави Austral значително по-скъп
Цената на тестовия автомобил от 91 000 лева (за Германия) не е ниска – но срещу нея получавате много. Към момента версията Full Hybrid не е налична на българския пазар – но очакваме при лансирането й цената да бъде по-ниска, отколкото в Германия. У нас базовата версия equilibre „мек хибрид“ с 1,3-литров турбодвигател (140 к.с.) и 6-степенна ръчна трансмисия излиза 53 990 лв. Ако държите на автоматик, трябва да подготвите поне 63 990 лв., но тогава ще получите и по-високо ниво на оборудване, както и 20 „коня“ отгоре.
